Spoločnosť Garmin oficiálne potvrdila informácie o tom, že za rozsiahlym výpadkom jej služieb stál cielený kybernetický útok. Detaily o útoku nezverejnila, podľa ZDNet ho má na svedomí ransomvér WastedLocker.
Funkčnosť služieb spoločnosti Garmin vrátane synchronizácie Connect sa postupne obnovuje od včerajška. Systémy sa ale stále nachádzajú v obmedzenom režime, čo by však nemalo trvať dlho.
Ich aktuálny stav si skontrolujete na tejto adrese. Spoločnosť očakáva, že sa všetko vráti do normálu v priebehu niekoľkých dní. Garmin zákazníkov ubezpečuje, že ich údaje neboli stratené a ani sa k nim nikto nedostal.
Oznam slovenského zastúpenia, ktoré bolo zverejnené na Facebooku, si môžete prečítať nižšie.
„23.7.2020 sa Garmin Ltd. stal obeťou cieleného kybernetického útoku. Akonáhle sme útok zaregistrovali, museli sme okamžite zareagovať, v dôsledku čoho mali naše koncové služby výpadok.
Radikálne riešenie prinieslo pozitívny výsledok, preto vám dnes môžeme potvrdiť, že sa nikto nedostal k informáciám našich zákazníkov vrátane akýchkoľvek informácií spojených s platbami Garmin Pay a žiadne dáta neboli stratené.
Momentálne všetky systémy nabiehajú a behom pár dní sa všetko vráti do normálu. Súčasne vás prosíme o trpezlivosť, lebo synchronizácia veľkého množstva údajov trvá trochu dlhšie ako bežne a dáva značne zabrať aj službám tretích strán. Ďakujeme vám za vašu podporu.“