Americká Federálna letecká správa, FAA, má pre výrobcu lietadiel Boeing ďalšiu zlú správu. Koncom júna úrad zahájil testovanie problematického modelu Boeing 737 Max, ktorý má na svedomí stovky mŕtvych ľudí. Výrobca lietadiel dúfal v to, že po najnovších opravách a úpravách už bude všetko v poriadku. Opak je pravdou.
Úrad zaznamenal niekoľko vážnych incidentov týkajúcich sa výpadku ťahu motoru, informoval server VTM. Na svedomí to má mať zaseknutie ventilu motoru. Problémom je, že rovnaký ventil Boeing používa v mnohých lietadlách, ktoré bežne lietajú aj dnes.
Konkrétne ide o modely Boeing 737-300, 737-400, 737-500, 737-600, 737-700, 737-700C, 737-800, 737-900 a 737-900ER. FAA preto okamžite vyzvala prevádzkovateľov týchto modelov, aby bezodkladne skontrolovali ventil. Ten sa pri vzlete môže zaseknúť v otvorenej polohe a spôsobiť tak okamžitý výpadok ťahu. To pri tak citlivom manévri určite nie je niečo, čo by chcel ktokoľvek z nás zažiť.
Ventil sa počas vzletovej fáze letu otvorí a znovu zatvorí až po dosiahnutí letovej výšky. Ak sa ale zasekne a ostane v otvorenej polohe, môže dôjsť k strate výkonu jedného alebo dokonca oboch motorov bez možnosti ich opätovného naštartovania. Ventil zlyháva vtedy, ak vo vnútornej časti dôjde ku korózii, preto musia prevádzkovatelia urýchlene skontrolovať, či je na ich lietadlách všetko v poriadku.
Na vine je pravdepodobne COVID-19
FAA vysvetľuje, že ku korózii nedochádza bežne. Za možnú príčinu označuje aktuálnu pandémiu COVID-19, ktorá spôsobila výrazné zníženie záujmu o leteckú prepravu. Mnohé lietadlá tak ostali na zemi. Úrad zároveň podotýka, že kontrolu ventilu je nutné vykonať pri všetkých lietadlách vyššie uvedených modelov, ktoré behom siedmich dní neabsolvovali aspoň jeden let.
Dementi…najľahšie to že majú napč vyriešený jeden blbý ventil, to zhodiť na pandémiu !!!
Lietadlá majú byť pravidelne kontrolované a jedno či stoja 1 deň alebo 1 týždeň !!!