Na tmavý motív užívateľského prostredia, známy ako Dark Mode, už presedlal aj Facebook, presnejšie jeho desktopová verzia. Tento režim je súčasťou väčšej inovácie, ktorá modernizuje celé webové rozhranie Facebooku.
Nový Facebook.com predstavila spoločnosť Facebook začiatkom mája tohto roka. Web má okrem tmavého kabáta prepracované dialógy, navigáciu, vyhľadávanie a celkové zobrazenie, ktoré sa dokáže automaticky prispôsobiť obrazovkám s rozličnými uhlopriečkami a rozlíšením.
Vynovený Facebook.com sa medzi používateľmi šíri postupne a je možné, že ho už používate. Ak nie, na webe sociálnej siete kliknite na šípku v lište v pravom hornom rohu a zvoľte „Prepnúť na nový Facebook“. Pokiaľ túto možnosť nevidíte, musíte si ešte počkať.
Dobrou správou je, že sa do tmavého motívu prezlieka aj hlavná mobilná aplikácia sociálnej siete Facebook. Ako prví si ho všimli autori z portálu Social Media Today.
Neskôr hovorca spoločnosti Facebook pre The Verge potvrdil, že Dark Mode skutočne sprístupňujú aj používateľom mobilných aplikácií. Hovorca však spresnil, že ide len o malé percento používateľov.
Vývojári teda nové zobrazenie testujú len na malej vzorke používateľov, čo je bežná prax. Zatiaľ nie je známe, kedy dôjde k plošnému rozšíreniu pre všetkých. Bude to ale otázka minimálne niekoľkých týždňov. Snímky obrazovky mobilnej aplikácie s tmavým motívom boli zachytené na zariadení iPhone s beta verziou systému iOS 14.
Aplikácia Facebook je poslednou z portfólia rovnomennej spoločnosti, ktorá ešte nemá dostupný tmavý motív užívateľského rozhrania. Facebook Lite, Instagram, Messenger, WhatsApp…všetky tieto aplikácie už Dark Mode majú. Snáď sa čoskoro dočkáme.