Pri slove „elektromobil“ príde asi každému na um populárna Tesla. Do elektromobilov sa už dávno pustili aj tradičné značky, ktoré produkujú benzínové a naftové autá, ale tiež ambiciózne startupy.
Jedným z nich americký Lucid Motors, ktorý chce na trhu s elektromobilmi preraziť prémiovým sedanom Air. O úplnú novinku nejde. O vozidle Lucid Air sa povráva už od roku 2016, kedy sme mohli vidieť jeho prvý prototyp.
Samotná spoločnosť vznikla ešte v roku 2007. Do svojich radov sa jej podarilo získať uznávaných expertov z automobilového priemyslu. Napríklad Petera Rawlinsona, inžiniera, ktorý pracoval na pozícii technického viceprezidenta v automobilke Tesla.
Derek Jenkins bol zase šéfom dizajnu v spoločnosti Mazda, presnejšie v jej severoamerickej pobočke. Vývoj elektrického vozidla nie je jednoduchou a ani lacnou záležitosťou. Lucid Motors sa dostal do finančných ťažkostí, ktoré sa podarilo zvrátiť vďaka investorom.
Tým najväčším je saudskoarabský štátny investičný fond, ktorý do firmy nalial 1 miliardu dolárov. Nejaké prostriedky sa predtým podarilo získať aj od čínskych investorov a z hedžových fondov.
Lucid Air
Späť k vozidlu, elektromobil Lucid Air sa svetu predvedie už 9. septembra 2020, uvádza The Verge. Výrobca ukáže finálny dizajn exteriéru a interiéru, dozvieme sa podrobnosti o špecifikácii, jednotlivých konfiguráciách a cene.
Odvážni záujemcovia si mohli, a stále môžu, tento elektromobil predbežne objednať. Stačí zložiť zálohu vo výške 1000 amerických dolárov. Rezervácie sú otvorené pre zákazníkov z Ameriky a Kanady, ale tiež z vybraných krajín Európy a Stredného Východu.
Podľa TechCrunch sa sériová výroba spustí začiatkom roka 2021, čiže o pár mesiacov neskôr, ako sa pôvodne plánovalo. Plán totižto narušila pandémia ochorenia COVID-19.
Lucid Air by mal disponovať vysokým výkonom, pokrokovými technológiami, nadčasovým vzhľadom a snáď aj dostatočným dojazdom. O cene môžeme špekulovať, ľudová ale istotne nebude.
V roku 2017 sa Lucid Air predviedol na testovacej dráhe, kde dosiahol maximálnu rýchlosť extrémnych 378 kilometrov za hodinu. Vozidlo ale malo vypnutý softvérový obmedzovač s cieľom overiť spoľahlivosť platformy, na ktorej je postavené, pri maximálnej záťaži.
Ak ste krátky video zostrih z testu nevideli, prikladáme ho nižšie.
úúúúúúúúúúúúúúúúplnááááááááááá somarina :))))
Lebo každý čo si kupuje „ekologické“ vozidlo chodí pravidelne do LeMans aby ho prehnal poriadne :))))))))