Trh s inteligentnými hodinkami sa v medziročnom porovnaní počas prvého štvrťroka 2020 prepadol o 7,1 %. Pokles však obišiel výrobcu Huawei, ktorý zaznamenal rapídny nárast.
Podľa spoločnosti International Data Corporation Huawei predal v priebehu prvého štvrťroka 2020 2,6 miliónov kusov inteligentných hodiniek, čo predstavuje v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka nárast o 118,5 %.
Huawei sa tak zaradil hneď za výrobcu Apple, ktorý svojim zákazníkom dodal 4,5 miliónov kusov hodiniek Apple Watch. V porovnaní s Q1 2019 si ale zápísal mierny pokles na úrovni -2,2 %. Jednociferný pokles vyjadrený v percentuálnej miere zaznamenal aj Samsung.
Naopak, okrem Huawei rástli predaje smart hodiniek s logom spoločnosti Garmin (+31,7 %) a Huami (80,2 %). Huami je spoločnosťou, ktorá okrem vlastných produktov vyrába aj náramok Mi Band pre zákazníka Xiaomi. Náramky ale v tejto štatistike od IDC obsiahnuté nie sú.
Analytici výsledky z výskumu trhu rozdelili. Údaje v tabuľke vyššie patria produktom, ktoré môžeme charakterizovať len ako inteligentné hodinky. Kategória nositeľných zariadení, ktorým sa analytici venovali v tabuľke nižšie, obsahuje aj inteligentné športové náramky a bezdrôtové slúchadlá do uší.
V ucelenej kategórii bola situácia počas prvého štvrťroku 2020 iná. Predaje celkovo medziročne vzrástli o 29,7 %. Nadpolovičný prírastok zaznamenali všetky sledované spoločnosti okrem značky Fitbit, ktorú od konca minulého roka ovláda Google.
Celkovo sa v prvom štvrťroku predalo 72,6 miliónov kusov zariadení z kategórie nositeľnej elektroniky. Prvé miesto v rebríčku aj naďalej patrí spoločnosti Apple a nič zatiaľ nenasvedčuje tomu, že sa na tom niečo v blízkej budúcnosti zmení.