Slovenská spoločnosť Sygic, ktorej mobilnú navigáciu využíva viac ako 200 miliónov vodičov z celého sveta, si pripravila užitočné vylepšenie v podobe Electric Vehicle Mode – režimu pre elektrické autá.
Sygic ako člen asociácie CharIN Association sa stal prvým výrobcom navigácií pre mobilné telefóny s integrovanými nabíjacími službami pre elektromobily a hybridy.
Nový režim si môže každý používateľ aktivovať zadarmo priamo v navigácii. Vodičom umožňuje vybrať si model svojho elektrického alebo hybridného auta z rozsiahlej databázy s prednastavenou kapacitou batérie, priemernou spotrebou a typom konektoru.
Všetko v jednej aplikácii
Jednotlivé parametre zároveň môžu upraviť podľa veku vozidla alebo osobnej skúsenosti. Veľkou výhodou je, že si už nemusia inštalovať žiadne iné aplikácie od poskytovateľov nabíjacích služieb, stačí im iba jedna – navigácia od Sygicu.
„Našim cieľom bolo vytvoriť riešenie, ktoré umožní každému vodičovi bezproblémové a jednoduché nabíjanie. Iba aktivujú EV Mode a my za nich urobíme všetko plánovanie,“ uviedol Petr Füzék, šéf oddelenia elektromobility v Sygicu.
„Vodiči pridajú nabíjací bod ako zastávku na trase, skontrolujú cez aplikáciu či je tam voľné miesto, vyberú si spôsob platenia a môžu nabíjať. Zatiaľ sa môžu zastaviť na kávu v neďalekej kaviarni. Keď sa auto nabije na požadovanú úroveň kapacity batérie, dostanú notifikáciu a môžu za službu rovno zaplatiť,“ vysvetlil Füzék.
Sygic nedávno ohlásil partnerstvo s najväčším poskytovateľom nabíjacích staníc pre elektrické autá, spoločnosťou Plugsurfing, ktorá prevádzkuje vyše 150 000 bodov v 38 krajinách po celej Európe.
Sygic ako líder elektromobility
EV Mode je súčasťou dlhodobej stratégie Sygicu, stať sa lídrom v oblasti elektromobility. Plánuje to dosiahnuť tak, že ponúkne otvorenú platformu, ktorá umožní integráciu nabíjacích služieb z celého sveta.
Ako dodal Füzék, súčasná globálna ekonomická a zdravotná kríza ešte viac „urýchli politický a verejný dopyt po ekologickej a udržateľnej budúcnosti.“
„Veríme, že keď sa všetko dostane do normálneho stavu, predaje konvenčných áut so spaľovacím motorom síce klesnú no, podiel elektrických áut sa v nasledujúcich mesiacoch bude zvyšovať,“ uviedol.
V budúcnosti plánuje Sygic pridať do svojej navigácie ešte viac funkcií určených špeciálne pre elektrické autá a vytvoriť tak univerzálneho asistenta. Ten vďaka analýze jazdného štýlu vodiča, vyhodnoteniu poveternostných podmienok, dopravy a iných dôležitých faktorov im umožní poznať presný dojazd pri plánovaní dlhších trás.
Prechod z auta so spaľovacím motorom na elektromobil tak pre nich bude jednoduchší a môže aj výrazne ovplyvniť to pre aký typ auta sa rozhodnú.
Koncom tohto roka navyše spoločnosť oznámi ďalšiu dôležitú funkciu pre elektrické autá, ktorá vzíde zo spolupráce s renomovanými výrobcami áut a s využitím vyspelých algoritmov pre plánovanie trasy pomôže vyrovnať sa s takzvanou „úzkosťou z dojazdu“ alebo range anxiety, ktorý je jedným z najväčších dôvodov pomalého prechodu na elektrické autá.
Petr Füzék opísal víziu Sygicu v oblasti elektromobility aj v dokumente Úsvit elektrickej energie: Ako úspešne poraziť úzkosť z dojazdu elektrických vozidiel a preraziť na masovom trhu.