Spoločnosť Google sa už dávnejšie rozhodla vniesť do internetovej reklamy poriadok. Založila Coalition for Better Ads, iniciatívu, ktorá určuje, ako majú reklamy v internetovom priestore vyzerať tak, aby príliš neobťažovali návštevníkov stránok.
Vývojári internetových stránok si môžu kompatibilitu umiestnených reklám s pravidlami iniciatívy overiť v nástroji Webmaster. Pokiaľ vložené reklamy pravidlá nespĺňajú, Google ich jednoducho zablokuje.
Prirodzene iba v tom prípade, ak návštevník používa internetový prehliadač Chrome, ktorý však trhu dominuje ako na mobiloch, tak počítačoch.
Neskôr v tomto roku začne prehliadač Chrome blokovať ďalšie reklamy, ktoré síce môžu spĺňať požiadavky iniciatívy Coalition for Better Ads z hľadiska formátu a ďalších náležitostí, no sú zároveň príliš náročné na zdroje.
Takéto reklamy neúmerne vyťažujú procesor, majú vplyv na zvýšenú spotrebu energie z batérie a konzumujú viac mobilných dát, než by sa patrilo. Návštevník stránky pritom nemusí vedieť, že za zvýšenou spotrebou stojí práve zle optimalizovaná reklama.
Ak prehliadač Chrome na takúto reklamu natrafí, zablokuje ju. Namiesto nej sa návštevníkovi zobrazí šedé pole s informáciou „reklama odstránená“.
Netreba však očakávať, že Chrome zablokuje každú druhú reklamu, na ktorú natrafí. Náročné reklamy predstavujú len 0,3% zo všetkých zobrazovaných reklám. Ich negatívny vplyv na zdroje je ale významný.
Google na novinke pracuje od minulého roka. Do praxe sa dostane tento rok v októbri a týkať sa bude systémov Mac, Windows, Linux, Chrome OS a Android.
OPERA…žiadne reklamy.