Predstavte si, že niekto získa prístup k vašej súkromnej elektronickej korešpondencii bez toho, aby vám musel ukradnúť prihlasovacie údaje alebo vykonať inú záškodnícku činnosť.
Presne s takýmto problémom sa potýka takmer 6500 používateľov iOS aplikácie Edison Mail. Ide o jedného z najznámejších e-mailových klientov tretích strán pre platformu iOS.
Chybu v aplikácii, kvôli ktorej sa používateľom v schránke doručených správ zobrazovala cudzia pošta, mala zapríčiniť aktualizácia, ktorú vývojári uvoľnili v priebehu minulého týždňa.
V rámci aktualizácie pribudla v aplikácii nová funkcia pre synchronizáciu obsahu, píše SlashGear.
Netrvalo dlho a sociálne siete zaplavili reakcie rozhorčených používateľov, ktorých v aplikácii prekvapili e-maily cudzích osôb.
Tvorcovia aplikácie v reakcii na bezpečnostný prehrešok uviedli, že aktualizáciu sťahujú z obehu. Podľa nich sa problém týka len tej verzie aplikácie, ktorá je dostupná pre iOS, teda zariadenia od Apple.
Napriek tomu, že Edison Mail aktívne využíva niekoľko miliónov ľudí, nová funkcia negatívne ovplyvnila „len“ 6480 z nich. Aktualizácia sa totižto stihla rozšíriť len na malé percento používateľov.
To však situáciu nezľahčuje, práve naopak. Pošta každého jedného používateľa by mala zostať pod zámkom a chránená pred neoprávneným prístupom.
Vývojári už kontaktovali dotknuté osoby s výzvou, aby si zmenili heslo, pomocou ktorého do aplikácie pristupujú.