TikTok patrí medzi najsťahovanejšie aplikácie posledných mesiacov. Video-sociálna sieť, ktorú používajú prevažne mladšie ročníky, stále naberá na popularite.
TikTok je o krátkych, 15 sekúnd trvajúcich videách, ktoré ich autori môžu doplniť hudbou alebo vlastnými zvukmi, rôznymi efektami, filtrami a tak podobne. Tvorcovia za svoje diela zbierajú od ostatných užívateľov lajky a komentáre. Samozrejme, čím viac, tým lepšie.
Aplikácia TikTok zaznamenala za posledných 12 mesiacov takmer 900 miliónov stiahnutí a niektorí ju označujú ako digitálny kultúrny fenomén.
Vzhľadom na popularitu aplikácie sa dalo očakávať, že nezostane bez konkurencie. Podľa správy magazínu The Information ju pripravuje YouTube. Nepôjde ale o samostatnú aplikáciu.
Krátke videá, pomenované ako Shorts, by mali byť priamou súčasťou aplikácie YouTube v rámci samostatnej kategórie. Platforma ich má v pláne spojazdniť do konca roka. YouTube má masívnu základňu tvorcov obsahu, ktorí môžu krátke videá pohodlne vytvárať aj vďaka existujúcej knižnici licencovanej hudby, ktorá je na YouTube dostupná.
O divákov by taktiež nemala byť núdza, keďže je YouTube jednou z najsledovanejších video platforiem sveta. S generovaním nového typu obsahu teda zrejme problém nebude.
Tvorcovia YouTube už úspešne priviedli do praxe obdobu príbehov, ktoré sa stali populárnymi v aplikáciách Snapchat a Instagram. Tento obsah ale skôr cieli na odberateľov jednotlivých kanálov, kým Shorts majú byť dostupné pre všetkých divákov.
YouTube zároveň nie je jedinou platformou, ktorá vidí svoj potenciál rastu v obsahu inšpirovanom sociálnou sieťou TikTok. Je možné, že niečo podobné časom pribudne aj na Instagrame, ako vlani naznačila blogerka Jane Manchun Wong.