S vypuknutím koronavírusu sa na internete začalo objavovať nemalé množstvo dezinformácií. V súvislosti s touto skutočnosťou sa platforma YouTube rozhodla odľahčiť edukatívne videá hovoriace o koronavíruse o často otravné reklamy.
Tento krok mnohí neuvítali, keďže bez reklám video autorovi jednoducho nezarobí. Riaditeľka YouTube, Susan Wojcicki, si to ale našťastie plne uvedomuje a rozhodla sa trochu pozmeniť podmienky pre túto špecifickú skupinu videí, informuje server 9to5Google.
Jednoducho povedané, platforma čoskoro povolí reklamy aj pre tento typ obsahu. Zmena sa však bude spočiatku týkať len malého množstva tvorcov.
„V najbližších dňoch povolíme reklamy pre obsah týkajúci sa koronavírusu. Zmena sa bude týkať obmedzeného množstva tvorcov, vrátane rôznych spravodajských partnerov. Pracujeme na tom, aby sme monetizáciu týchto videí s postupom času mohli sprístupniť aj pre ďalších tvorcov a organizácie.“
Wojcicki ďalej povedala, že Youtube bude veľmi rýchlo odstraňovať videá, ktoré odrádzajú ľudí od vyhľadávania odbornej zdravotnej pomoci alebo propagujú myšlienku, že škodlivé substancie v skutočnosti prospievajú ľudskému zdraviu.