Slovenskí operátori od vypuknutia pandémie zaznamenali výrazne vyššiu prevádzku, ktorú porovnávajú s najväčšími sviatkami – Vianocami a Silvestrom. Zákazníci si medzi sebou viac volajú, kvôli práci z domu stúpla aj dátová prevádzka a volania.
Na vyššiu záťaž ešte minulý týždeň reagoval operátor Orange, ktorý v tlačovej správe zákazníkov poprosil, aby sa správali zodpovedne. Radil, aby veľké súbory sťahovali hlavne večer a dokonca neodpovedali na hromadné emaily. TECHBYTE zisťoval, v akom stave sa nachádza sieť a či je pripravená zvládnuť prípadný nárast vo vyťaženosti.
„Radi by sme Vás, Vašich čitateľov a vlastne všetkých ubezpečili, že naša sieť je na zvýšenú prevádzku pripravená, rovnako sme aj my pripravení v súlade s našim prístupom spolu a zodpovedne v sieti najvyššej kvality prinášať ďalšie aktivity s cieľom pomáhať celej spoločnosti,” upokojuje hovorkyňa Orangeu, Alexandra Piskunová.
Orange: Navýšili sme kapacitu siete, ďalší rast zvládneme
Mnohých však zaujímalo, ako to Orange myslel v minulotýždňovom vyjadrení, v ktorom jasne tvrdil, že by sa zákazníci mali uskromniť a dátovo náročné operácie si radšej nechali na večer, keď dátová prevádzka zväčša klesá.
Orange si je veľmi dobre vedomý toho, čo by prípadný kolaps siete spravil, preto sa okamžite pustil do navyšovania kapacity. „Po navýšeniach kapacity našej siete, ktoré sme operatívne vykonali v sieti počas posledných dní, je sieť pripravená na dlhodobé zvládanie premávky v objeme, aký sme zaznamenali po zavedení karantény, bez závažného dopadu na kvalitu poskytovaných služieb.
Je ťažké predpovedať, ako sa bude ďalej objem premávky vyvíjať. Pre prípad ďalšieho nárastu prevádzky už teraz pripravujeme technické riešenia na ďalšie navýšenie kapacít,“ objasňuje Piskunová vo vyjadrení pre TECHBYTE.
Volania stúpli o 47 %, dáta o 12 %
„V posledných dňoch sme zaznamenali výrazný nárast prevádzky vo viacerých oblastiach. Hlasová prevádzka v našej sieti stúpla o 47 % a naďalej pozorujeme jej rastúci trend. Zaznamenali sme aj masívny, viac než 100% nárast volaní cez internetové aplikácie (Messenger, Skype, Whatsapp, Viber…).
Tento trend oceňujeme, nakoľko využívanie chatovacích aplikácii na uskutočňovanie hovorov, resp. videohovorov pomáha zmierniť záťaž siete, ktorá tak zostane voľná pre hlasové hovory záchranných zložiek. Aj preto sme našim zákazníkov umožnili bezplatnú aktiváciu Nonstop dátového balíka Chat.“
Mobilná dátová prevádzka stúpla o približne 12 %, dátová prevádzka v pevnej sieti o cca 20 %, v prípade SMS ide o mierny nárast (8 %).