Problémy spojené s nákazou novým koronavírusom majú rôzne dopady po celom svete. Mnohé firmy sa časť svojich zamestnancov rozhodli poslať doma, odkiaľ majú pracovať. Práca v režime „home office“ však so sebou prináša niekoľko problémov. Operátori v USA sa preto rozhodli, že aspoň z malej časti ovplyvneným ľuďom pomôžu.
Medzi prvými operátormi, ktorí stihli na nútenú prácu z domu reagovať sú Comcast a AT&T. Výhody však nezískajú úplne všetci. Operátori ich ponúkajú hlavne ľuďom s nižšími príjmami, ľuďom v karanténe a ľuďom, ktorí nemajú na výber a musia pracovať z domu.
Vyššia rýchlosť a neobmedzené dáta
Operátori zvyšujú rýchlosti a taktiež rušia obmedzenie objemu stiahnutých dát (FUP). To sa hodí hlavne pri videohovoroch, no určite aj pri využívaní streamovacích služieb ako Netflix, hoc táto aktivita nepatrí medzi tie, ktoré by sa dali označiť ako pracovné.
Telekom začiatkom marca spustil veľký 1 000 GB balík mobilných dát pre zákazníkov s paušálmi. V momentálne situácii sa práve takáto akcia javí ako najlepšia a najužitočnejšia. Zvyšní operátori až na 4ku, ktorá má vyšší objem dát pri niektorých paušáloch (do 300 GB), výrazne viac dát zatiaľ neponúkajú. Ponuka Telekomu platí do konca marca a či dôjde k predĺženiu zatiaľ nevieme.
O2 zas zrýchľuje rýchlosť pri programe Internet na doma. Z 2 Mb/s pri prečerpaní zákazníkom ponúka 10 Mb/s, čo by malo byť viac než dostatočné na prácu z domu. Zvyšné služby zatiaľ ostávajú bez zmeny. Orange svojim zákazníkom podobne ako Telekom a ďalší odomkol niektoré TV stanice. Viac opatrení podľa vyjadrení operátora pripravuje a informovať o nich bude neskôr.
Pomocnú ruku pre českých zákazníkov podáva O2 CZ. Spoločnosť až do konca apríla ponúka neobmedzené dáta.