V nedávnom článku sme vás informovali, že podľa analytickej spoločnosti DFC Intelligence môže byť debut pokračovania dvoch najväčších konzol, Xbox Series X a PlayStation 5, posunutý až na začiatok budúceho roka.
Či sa tak skutočne stane záleží len na postupe šírenia koronavírusu. Avšak nie každá správa týkajúca sa nových konzol musí byť nutne zlá.
Server BGR totiž informuje, že Microsoft zverejnil kompletné špecifikácie svojej očakávanej konzoly Xbox Series X.
Microsoft a AMD
Niet pochýb, že nová konzola prinesie obrovské vylepšenia v oblasti výkonu i grafiky, za čo vďačíme najmä posilneniu partnerstva so spoločnosťou AMD. Podľa viceprezidenta AMD, Sebastiena Nussbauma, pôjde o „najväčší medzigeneračný skok v oblasti SoC (System on a Chip) a API“.
Špecifikácie Xbox Series X
- 8-jadrový procesor AMD Zen 2 s taktom 3.8 GHz (7 nm)
- Grafický čip RDNA 2 s taktom 1.825 GHz
- 16 GB GDDR6 RAM (10 GB – 560 GB/s, 6 GB – 336 GB/s)
- 1 TB SSD (možné rozšíriť o ďalší 1 TB)
- Podpora pre USB 3.2 External HDD
- 4K UHD Blu-Ray
- 4K pri 60 FPS (max 120 FPS)
Microsoft však tvrdí, že spomedzi všetkých vylepšení, ktorými bude konzola vybavená, si hráči najviac povšimnú výkonnejší DirectX Raytracing (DXR). Raytracing je v prostredí gamingu veľmi obľúbenou technológiou, ktorá dokáže aj staršie tituly zmeniť doslova na nepoznanie (viď. nižšie).
Blesková rýchlosť
Ďalej má fanúšikov konzol Xbox potešiť aj blesková rýchlosť, za ktorú vďačíme implementácii SSD disku, DirectStorage API či Sampler Feedback Streaming (SFS).
Vďaka kombinácii týchto a ďalších vylepšení sa môžeme tešiť napr. aj na oveľa rýchlejšie načítania hier s otvoreným svetom. Microsoft tvrdí, že najviac bude zmeny cítiť pri hrách ako je Final Fantasy XV či Red Dead Redemption 2.
Postupy v hrách pritom majú byť ukladané priamo na SSD. To znamená, že hráča pri prepínaní medzi viacerými hrami už nebudú trápiť žiadne načítacie obrazovky či strata postupu.
Dokonca aj keď konzolu vypnete alebo ju necháte aktualizovať, v hre budete pokračovať presne od bodu, kde ste predtým skončili, a to všetko vďaka funkcii Quick Resume.
Spätná kompatibilita
Microsoft pri Xbox Series X myslel na spätnú kompatibilitu, čo určite ocení každý jeden dlhoročný fanúšik série. Na konzole si tak zahráte nielen nové, ale aj staršie tituly, ktoré boli pôvodne vytvorené pre Xbox, Xbox 360 či Xbox One.
Aj staršie hry pritom budú ťažiť z výkonnejšieho hardvéru. Prejaví sa to najmä na rýchlosti načítania, stabilite FPS a rozlíšení.
Konečne aj konzoloidisti budú môcť hrať v poriadnejších detailoch a pri viac ako trápnych sekaných 30 FPS :)))) ale cca najskôr tak o rok možno :))))))))))))) dovtedy už ale budú na trhu nové PC komponenty, ktoré zase predbehnú celé konzole aspoň o 2 generácie !!!!!!!! :)))))) Takže zase revolúcia nebude…
porovnávaš neporovnateľné.. asi ťažko namontuju do konzol ktoré majú vyjsť tento rok niečo čo vyjde až budúci rok 😀 a jasné vždy to tak bude nakoľko konzoly nevychádzajú každý rok ale cca každých 7 rovnako aj vývoj hier je pozadu nakoľko nie všetci disponujeme najnovším PC a vývojári musia optimalizovat hry tak aby to zvládali aj staršie HW čize mať vždy tie najnovšie komponenty je ti viac menej zbytočné. 🙂
Polovicu si natrepal hlúposti pekné .)))
To že je zbytočné mať najnovší hardware, to hovor všetkým tým desaťtisícom čo ho kupujú každý polrok !!! :))))
A je lepšie mať výkonnejší hradware, ktorý ti teraz beží vyťažený na 50-60% a teda sa neopotrebováva toľko + ti vydrží s rezervou na najbližšie roky, ako mať staršiu grafiku čo ledva-ledva dáva 60FPS !!! Viem o čom píšem, mal som GTX1050 donedávna…
Ale hej , na polovicu súhlasím ,že „musia“ optimalizovať hry pre starší hardware, ale bohužiaľ to NEROBIA !!! Stačí si pozrieť odpad typu Kingdom Come, na ktorý sa ešte nenašla zostava čo by to utiahla na 100% plynulo…druhá vec je že áno, môžu to optimalizovať na starší hardware, ale načo ? veď to len a iba brzdí pokrok a preto to aj tak nerobia, a to NASCHVAL !