Konšpirácie a dezinformácie nie sú v prostredí sociálnej siete Facebook ničím novým. V aktuálnom období sa do popredia dostávajú hlavne tie, ktorých ústrednou témou je koronavírus.
Nákaza koronavírusom sa už šíri aj po Európe, čo je síce znepokojujúce, no neexistuje žiadny dôvod na paniku. Facebook sa rozhodol proti dezinformáciám, ktoré súvisia s koronavírusom, zakročiť.
V obsiahlom príspevku o tom informuje šéf Facebooku Mark Zuckerberg.
Ak bude užívateľ na sociálnej sieti vyhľadávať obsah na základe kľúčového slova „koronavírus“, na prvých miestach vo výsledkoch vyhľadávania sa zobrazia informácie Svetovej zdravotníckej organizácie a usmernenia lokálnych úradov pôsobiacich v jednotlivých krajinách. U nás napríklad Úrad verejného zdravotníctva.
Nepravdivé správy a príspevky budú administrátori odstraňovať. Facebook zároveň poskytne zdravotníckym organizáciám bezplatný reklamný priestor, vďaka čomu budú môcť efektívnejšie šíriť relevantné a overené informácie.
Podľa Marka Zuckerberga je dôležité, aby mal každý priestor na to, aby mohol vyjadriť svoje postoje a skúsenosti. Nie je však v poriadku zdieľať niečo, čo môže ľudí ohroziť. Facebook spolupracuje so zdravotníckymi organizáciami na koordinácii svojich postupov.
Okrem toho vedci využívajú agregované a anonymizované údaje z Facebooku na to, aby lepšie porozumeli šíreniu nákazy. Pomáhajú im napríklad údaje o mobilite alebo mapy hustoty zaľudnenia.
Užívatelia by nemali zdieľať informácie z neznámych, neoverených či anonymných profilov, ktoré často nemajú ani profilovú fotografiu. Obzvlášť, ak sľubujú zaručený recept na ochranu pred nákazou či jej vyliečenie.
V posledných dňoch ste mohli na Facebook natrafiť napríklad aj na zázračný amulet na krk, ktorý má slúžiť ako ochrana pred nákazou koronavírusom. Iný príspevok zase hovorí o tom, že pred nákazou ochráni pitie horúcej vody alebo že vírus zmizne po tom, ako sa nakazený vystaví slnku.
[irp posts=“107445″ ]
Na konci príspevku samozrejme nechýba výzva na zdieľanie. Príklad môžete vidieť vyššie. Ak na takýto obsah natrafíte, nahláste ho.