Medzinárodný autosalón v Ženeve bol zrušený kvôli obavám z koronavírusu, automobilky sa však prezentácii svojich noviniek nevzdali. Také BMW zvolilo formu virtuálnej online premiéry.
Verejnosti prostredníctvom nej ukázala koncept plne elektrického sedanu BMW i4, ktorý je nabitý technológiami zabalenými v štýlovom dizajne. Keďže ide o koncept, finálna podoba vozidla bude civilizovanejšia. Od konceptu by ale nemala odskočiť ďaleko.

Pozornosť nepútajú len elegantné línie či laserové svetlá, ale aj predná maska s agresívnejším výrazom a obrovskými, vertikálne orientovanými ľadvinami, ktoré skrývajú niekoľko inteligentných senzorov.

V minimalistickom interiéri pochopiteľne dominuje rozmerný displej a futuristickejšie prvky, ktoré zrejme zostanú len na palube koncepčnej verzie elektromobilu. S výrobou komerčnej verzie vozidla má automobilka začať v roku 2021.

Vzhľadom na proporcie sa dá vozidlo označiť za konkurenta pre elektromobil Tesla Model 3. Zodpovedá tomu aj technika, respektíve avizované prevádzkové parametre. Elektromotor vyvinie približný výkon 530 koní, zabezpečí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na hranici 200 kilometrov za hodinu.

Podľa štandardu WLTP má mať BMW i4 dojazd na úrovni 600 kilometrov (80 kWh akumulátor). V praxi, hlavne pri dynamickej jazde, to bude menej. BMW nespresnilo, ako rýchlo sa elektromobil nabije. Nepoznáme ani približnú cenu a ďalšie podrobnosti.

Zaujímavosťou je, že vodič BMW i4 si nebude užívať len jazdné vlastnosti, moderné technológie a bezpečnostné systémy, ale tiež zvuk. Elektromobily sú z podstaty svojho pohonu veľmi tiché, čo môže na vodiča pôsobiť sterilne.
[irp posts=“101900″ ]
V BMW preto najali slávneho skladateľa Hansa Zimmera, aby pre elektromobil skomponoval zvukový prejav jazdy, akcelerácie alebo oznámení. Neočakávajte ale lacnú simuláciu hlučného 8-valca.
V BMW tieto zvuky nazvali IconicSounds Electric, čiže budú znieť „elektricky“, čím zvýraznia prejav pohonnej sústavy. Ako taký zvuk znie si môžete vypočuť v tomto odkaze.