Tesla má pracovať na novej batérii určenej pre elektromobily s kapacitou približne 110 kWh. Išlo by o batériu s vôbec najväčšou kapacitou, vďaka ktorej by jej elektromobily mohli na jedno nabitie ponúknuť dojazd viac ako 400 míľ, resp. 640 kilometrov.
Informácie vychádzajú zo stretnutia s akcionármi, počas ktorého Elon Musk poodhalil, že k elektromobilom s dojazdom cez 400 míľ nemajú ďaleko, informoval server Electrek.
V čase výroku Muska bol elektromobil s najlepším dojazdom Tesla Model S Long Range (370 míľ, 595 kilometrov). Automobilka však odvtedy pripravila aktualizáciu, vďaka ktorej elektromobily získali 20 míľ dojazdu k dobru. Celkový dojazd Model S Long Range Plus tak podľa metodiky EPA dosahuje 627 kilometrov.
Väčšia batéria, vyšší dojazd
To, že Tesla plánuje aktualizovať svoje elektromobily aj po hardvérovej stránke si všimol Jason Hughes, ktorý na Twitteri zverejnil výsledky svojej detektívnej práce. Rozobral totiž systém správy batérie, ktorý Tesla výrazne prerobila. V kóde sa objavila zmienka o plánovanom zväčšení maximálnej kapacity batérie na 109 kWh.
Spent a little time RE'ing some recent Tesla BMS firmware.
Some variables were tweaked to fit 108 cell groups (~450V pack).
There is a packID that starts life set to ~109 kWh usable (400+ miles).
Bunch of other tweaks suggest prep for new S/X/3 pack configs at some point. 🔋
— Jason Hughes (@wk057) February 19, 2020
Ak by to bola skutočne pravda, Model S (Long Range) by bez väčších problémov dokázal na jedno nabitie prejsť viac ako 640 kilometrov (EPA). Nová batéria však nemá byť dostupná len pre Model S, ale rovno celé portfólio elektromobilov.
[irp posts=“101900″ ]
raz aj tak zastaví :))))))))))
To je ako s tou ruskou tabletkou na hlad. Rusi sa chvalia, ze maju tabletku po ktorej budete 5 dni najedeny. Ma len jednu chybičku vazi 5kg. Ta baterka bude mat tak 700kg!
Nech idu do riti s ich elektro autami. Mame vo firme Nissan nv a tie sľubované km to prejde pri rýchlosti slimáka a bez radia, kúrenia. Keď zapneme klímu tak to neprejde ani 50% kilometrov.
A cim ďalej, tak je kapacita batérii menšia.
A to máme vo firme to auto 2 roky.
Naposledy nám za adzala Tesla , keď sme išli na Martinky. Slimák by ho predbehol a chlapík s manželkou vystúpili naobliekany, lebo nekúrili aby im vyšiel dojazd na cestu spat.
Problem elekromobiloty u aut je ze sa vyrobcovoa zameravaju na jeden tip uloziska energie ako su li baterie, mali by sa zameriat aj na ine alternatyva ktore su dpstupne a nadalej ich vylepsovat.
Práve som čítal o pokroku vo vývoji batérie z kremikovych článkov, čiže vývoj sa nezastavuje stále sa vyvíja niečo nové len to chce čas.