Automobily na benzínový, naftový a hybridný pohon to majú spočítané. Teda minimálne čo sa Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska týka.
Británia plánovala s predajom vozidiel na fosílne palivá skončiť v roku 2040, no tento cieľ sa pokúsia naplniť už o 5 rokov skôr.
Pätnásť rokov v automobilovom priemysle nie je najmenej, no zároveň ani najviac. Predpokladá sa, že po cestách Spojeného kráľovstva momentálne jazdí približne 38 miliónov vozidiel. To, ako takýto nápor zvládne sieť nabíjačiek je preto diskutabilnou témou.
Britský premiér Boris Johnson bol návrh nútený schváliť preto, lebo by Británia bez zákazu predaja naftových, benzínových a hybridných vozidiel nebola schopná naplniť plán energetickej neutrality do roku 2050.
Zároveň sa dá očakávať výrazná zmena v priemysle dodávateľov ropných produktov, ktorí budú musieť upraviť svoje pôsobenie na trhu. Predpokladá sa totiž, že cestu, ktorou sa vyberá Británia budú nasledovať aj ďalšie krajiny.
Podobné ciele majú už teraz nastavené napríklad vo Francúzsku (2040) a v Nórsku (2025 – nezáväzne).
[poll id=“202″]
by som si pozrel tych tupcov co hlasovali v ankete za „ano“, ci by mali 30 litrov na elektromobil.
Nemali…lebo tí čo dali áno, už museli predať po 1 ľadvine 1 oku a polke pečene aby mali na iPhone :))))))))))))))))))))))
Obmedzenec
sa spytaj hasicov ktori prisli do kontaktu s poriadne zosrotenym elektromobilom aky je problem elektromobil uhasit. Pozri si kolko ti vydrzi v top forme taka bateria a kolko ju budes nabijat a ci take 5 rocne auto predas ty obmedzenec.
Za 15 rokov budu el auta technologicky uplne niekde inde a samozrejme aj ceny tak sa nemusiš bat. Je to nove tak to je predražene.
Keby tento krok prišiel tak pred 30-40 rokmi, tak by to bola spása pre planétu, osobne si myslím že za 30-35 rokov to už bu CELKOM JEDNO…teda…mne určite, ja sa toho nedožijem na 99% …
No však generácie to dojebala a mi to musíme znášať……. hlupáci
Elektromobily sú v súčasnosti neekologické, nebezpečné pre posádku vozidla a nebezpečné pre prírodu.
Elektromobily majú o jednu tonu väčšiu hmotnosť ako klasické automobily. Náraz ťažkým elektromobilom môže mať fatálne následky. Pri ťažkom elektromobile sa oproti klasickým automobilom znižuje účinnosť bŕzd a predlžuje sa brzdná dráha. Pri náraze elektromobilu, pokiaľ príde k poškodeniu batérie, hrozí poleptanie kyselinou alebo aj jej samovznietenie. Nabúrané elektromobily nie je možné natrvalo odhlásiť z evidencie, nakoľko nikde v SR nie je zberný dvor, ktorý by od Vás odobral takýto elektromobil. Nabúrané elektromobily s poškodenou batériou sa musia uskladniť v špecializovaných kontajneroch s automatickým hasiacim systémom.
To je výhra byť v Európskej únie. Aby niekto rozhodoval na akom aute,na aký pohon budeme jazdiť. Kto chce jazdiť na elektromobile nech si jazdi, ale nech tie šroty nenútia nám všetkým. Som zvedavý kde budú ľudia všetky elektrobily nabíjať.
Ja by som nariadil aby si kazdy kupil kona, alebo somara, vola a je to vybavene. A kto chce jazdit sportovo nech si kupi zavodneho kona.:-)
uspech je ze klesla nezamestnanost .elektromobil je na 15000000 mieste.chatu na marse este nemam :-(. tak dychajme dalej .