Asi každý používateľ siete Facebook vie, že spoločnosť Marka Zuckerberga sa v priebehu posledných rokov zaplietla do nejedného škandálu či kontroverzie. Svoje chyby sa síce snažila niekoľkokrát napraviť, no presvedčenie ľudí už tak ľahko nezmení. To jej však podľa najnovších správ už zrejme vôbec nevadí, keďže sa rozhodla prejsť na novú filozofiu, píše Ubergizmo.
Podľa Marka Zuckerberga už totiž Facebooku nejde o to, aby ho ľudia obľubovali, ale aby ho chápali. Pochopenie však nemusí vždy ísť ruka v ruke s obľubou či náklonnosťou.
„Ľudia musia vedieť, aké je vaše stanovisko,“ tvrdí Mark. „Až doposiaľ sme chceli byť obľúbení, čiže sme nie vždy dávali najavo svoje postoje a názory, aby sme niekoho neurazili.“
K aktuálnej situácii sa vyjadrila aj Debra Aho Williamson, hlavná analytička spoločnosti eMarketer: „Táto spoločnosť ukázala, že dokáže ustáť všetky kritiky svojich praktík či spôsobov, a aj napriek nim dosiahnuť vysoké čísla ako v oblasti príjmov, tak aj v počte používateľov.“
Ide o pomerne pochopiteľný a celkom rozumný krok. Facebook sa jednoducho nepotrebuje zavďačiť každému svojmu používateľovi. Chce len to, aby ho ľudia chápali a svojím spôsobom akceptovali.