Azda v každom filme alebo seriáli zo súčasnosti sa nachádzajú rôzne produkty, ktoré sú normálne dostupné na bežnom trhu. Či už ide napr. o značkové nápoje, autá alebo všade prítomnú elektroniku.
Spoločnosti, ktoré tieto produkty vyrábajú, s producentmi filmov a seriálov často spolupracujú. Tvorcom na základe dohody svoje produkty prepožičajú poprípade venujú, čím ich nepriamo zviditeľnia, čo je obzvlášť účinné pri celosvetovo sledovaných filmových trhákoch.
Ide o tzv. product placement, čím sa v marketingovom odvetví označuje forma skrytej (nevtieravej) reklamy. Dobrým príkladom takejto formy reklamy sú napr. posledné filmy s Jamesom Bondom, kde sa to rôznymi produktmi len hemží. Filmy tak vznikajú aj vďaka spolupráci s komerčnými značkami a výrobcami. Firmy si za umiestnenie produktov pochopiteľne platia.
Výnimkou nie je ani spoločnosť Apple. Smartfón iPhone či počítač Mac sa môže ocitnúť v rukách ústrednej postavy filmu alebo seriálu. Nesmie ale ísť o výsostne zápornú postavu, zloducha, zlodeja alebo napr. násilníka. Takúto podmienku si v rámci spoluprác kladie priamo Apple.
Zaujímavosť prezradil v rozhovore pre magazín Vanity Fair režisér Rian Johnson, ktorý má na konte snímky Na nože, Star Wars: Poslední Jediovia alebo Looper. Režisér žartoval, že by mohol tento detail divákom prezradiť, kto je vo filme s prepracovanou zápletkou vlastne zápornou postavou.
MacRumors tvrdí, že si spoločnosť Apple želá, aby sa jej produkty vo filmoch zobrazovali len v najlepšom svetle, alebo takým spôsobom, ktorý priaznivo prezentuje nielen jej zariadenia, ale aj spoločnosť samotnú.
Ťažko povedať, do akej miery to ovplyvňuje správanie spotrebiteľov pri rozhodovaní o kúpe novej elektroniky. Ak ale budete v najbližšom období sedieť v kine, pamätajte, že Windows a Android používajú hlavne zloduchovia, zatiaľ čo iPhony a MacBooky prevažne kladní hrdinovia. Pravidlom to ale, samozrejme, byť nemusí.
ďalšia ukážka prije***** applu………………………