Automobilový priemysel čaká podobný osud, akému sa v roku 2007 nevyhol ani mobilný. Príchod prvého iPhonu zamiešal kartami a toho, kto túto novinku ignoroval, skôr či neskôr postihli problémy. Volkswagen to vie, preto bije na poplach.
Vyplýva to z len nedávno vyslovených slov šéfa nemeckého giganta, ktorými chcel varovať vrcholové vedenie ešte skôr, než bude neskoro. Herbert Diess má podľa informácií z webu Reuters obavy z toho, že ak nedupnú na plyn, tak môžu postupom času dopadnúť ako legendárna Nokia.
„Veľká otázka nie: sme dostatočne rýchli? Ak budeme pokračovať pri našej súčasnej rýchlosti, bude to veľmi tvrdé,“ upozornil Diess, pričom dodal, že „éra klasických automobiliek skončila.“
Volkswagen momentálne prebieha cez veľmi komplikovaný a nákladný transformačný proces. Jeho hlavná úloha tkvie v razantnej modernizácii portfólia výrobcu, aby dokázal držať krok s čoraz prudkejšou dobou. Súčasné tempo je však vraj stále nedostatočné.
Ak nepridajú, čakajú ich problémy
Koncern Volkswagen má síce pod sebou hneď viacero renomovaných automobiliek, ako je napríklad Audi alebo Bentley, čo sa ale týka ich ponuky, tak podiel klasických automobilov výrazne vedie nad tým, ktorý zastupujú elektromobily. Tesla navyše ponúka i praktické softvérové aktualizácie, inovatívne funkcionality či dychberúce akcelerácie. Toto všetko sú oblasti, kde Volkswagen ešte stále zaostáva.
Ide teda o hlavné dôvody, prečo chce Hebert Diess urýchliť proces transformácie nemeckého výrobcu. Pokiaľ proces neurýchlia a zostanú pri súčasnom tempe, zo spotrebiteľského trhu ich začnú vytláčať inovatívnejšie produkty od inovatívnejšej konkurencie. Niečo podobné spôsobila v mobilnom priemysle aj multitouch obrazovka vo výbave prvého iOS smartfónu z roku 2007.