Platforma WhatsApp je v súčasnosti jedným z najpopulárnejších komunikačných kanálov, ktorý už pár rokov patrí do portfólia spoločnosti Facebook.
Facebook mal v pláne komunikačnú platformu speňažiť prostredníctvom reklám, ktoré by sa v nej istými spôsobmi zobrazovali. To sa nepáčilo zakladateľom platformy WhatsApp. Jeden z pôvodných tvorcov platformy, Brian Acton, dokonca na svoju pozíciu rezignoval.
Podľa správy The Wall Street Journal, na ktorú upozornil server XDA, sa Facebook rozhodol, že upustí od svojich plánov zaviesť do aplikácie WhatsApp reklamy. Spoločnosť mala rozpustiť tím, ktorý mal nájsť najlepší spôsob, ako platformu pomocou reklám speňažiť.
WhatsApp bez reklám užívateľov určite poteší, v každom prípade ale nie sú úplne vylúčené. Niekedy v budúcnosti sa zrejme objavia aspoň v sekcii Status, teda obdobe príbehov na Instagrame, kde sa už úspešne zobrazujú. Zatiaľ sa tak ale neudeje.
Facebook skôr vidí príjmy tečúce od firemných zákazníkov, ktorí používajú WhatsApp pre komunikáciu so svojimi zákazníkmi a zobrazujú v aplikácii produkty a ponúkané služby (v podporovaných krajinách).
Aplikácia WhatsApp bola v plnej prevádzke spustená v roku 2009. Zo začiatku sa dala aplikácia stiahnuť za jednorázový poplatok. Neskôr aplikácia prešla na systém ročného predplatného za 0,99 €. Tento poplatok bol časom zrušený úplne.
V roku 2014 aplikáciu odkúpil Facebook, a to za astronomických 19 miliárd dolárov. Už v roku 2016 aplikáciu WhatsApp aktívne používala 1 miliarda užívateľov. V súčasnosti je počet aktívnych užívateľov ešte väčší – dosahuje 1,5 miliardy.