Obchod Play je pre ekosystém Android absolútne kľúčový. Slúži na distribúciu všetkých aplikácií a hier, ale aj ďalšieho obsahu, ktoré používame vo svojich mobilných zariadeniach.
Obchod Play už nejaký čas užívateľom ponúka predbežné registrácie. Sprístupňujú ich vývojári aplikácií, ktorí si takýmto spôsobom môžu preveriť záujem o ešte nevydanú aplikáciu či hru.
S predbežnými registráciami sa stretávame skôr pri dielach z produkcie významnejších vývojárov, ktoré majú šancu zaujať väčšie publikum. Ak sa užívateľ pre pripravovanú aplikáciu/hru predbežne zaregistruje, dostane upozornenie hneď, ako bude oficiálne dostupná na stiahnutie.
Potom je už len na ňom, či si daný titul aj skutočne stiahne alebo ho bude ignorovať, napr. kvôli prvým nepresvedčivým hodnoteniam. Autori z XDA rozobrali aplikáciu obchodu Google Play (v18.6.28) a našli reťazce kódu, ktoré naznačujú zmenu v systéme predbežných registrácií.
Obchod Play bude v budúcnosti možno vopred registrované aplikácie a hry inštalovať po oficiálnom sprístupnení automaticky. Užívateľ vo svojom smartfóne uvidí len upozornenie, ktoré ho bude informovať o tom, že hra alebo aplikácia bola nainštalovaná.
Podľa ideálneho scenára tak vývojári zaznamenajú pre nich toľko dôležitý údaj o skutočnej inštalácii a užívatelia budú môcť aplikáciu používať hneď, bez toho, aby sa museli obťažovať s manuálnym vyvolaním inštalácie.
Riešenie však má aj úskalia. Hlavne súčasné prepracované hry majú často poriadnu veľkosť, ktorá neraz presahuje 1 GB. Automatické sťahovanie takéhoto obsahu môže zbytočne ukrojiť z obmedzených dátových balíčkov operátorov.
Okrem toho je sťahovanie náročnejšie na zdroje, môže ovplyvniť výkon a spotrebu energie, čo by sa teda dotklo hlavne skromnejších zariadení z nižších cenových tried. Nakoniec, užívatelia asi budú radšej rozhodovať sami o tom, čo si do svojho zariadenia nainštalujú.
Zostáva len dúfať, že sa budú dať automatické inštalácie vypnúť v nastaveniach. Možnosť sťahovať obsah len pri pripojení na WiFi už v nastaveniach figuruje.