Activision Blizzard uzavrel so spoločnosťou Google dohodu, z ktorej okrem iného vyplýva, že esport turnaje v hrách Overwatch a Call of Duty budú dostupné výlučne len na platforme YouTube.
Partnerstvo obe spoločnosti uzavreli na niekoľko rokov, čiže má dlhodobejší rozmer. Okrem líg Overwatch a Call of Duty sa budú na YouTube vysielať aj ďalšie turnaje v hrách z produkcie Activision Blizzard, ktoré pôsobia pod hlavičkou elektronického športu, informuje DigitalTrends.
YouTube tak ponúkne exkluzívne živé vysielanie, ale aj záznamy z turnajov či iný špeciálny obsah. Prvá sezóna Call of Duty League odštartovala minulý víkend, 24. januára 2020. Turnaja sa zúčastnilo 12 tímov. Overwatch League začne novú tohtoročnú sezónu 8. februára.
V rámci platformy YouTube Gaming bude pre každú ligu vyhradený samostatný kanál. Call of Duty League môžete sledovať TU a Overwatch League zase TU.

Esport turnaje v hre Overwatch boli až doteraz doménou platformy Twitch, ktorá tak prichádza o divácky atraktívny titul. Twitch za exkluzívne dvojročné práva pre doterajšie vysielanie turnajov zaplatil 90 miliónov dolárov.
O prechode na platformu YouTube ale nemusela rozhodnúť len lukratívnejšia cena, ktorá však nebola oficiálne zverejnená. Google tvorcom umožňuje využívať aj kapacity Google Cloud-u s cieľom vylepšiť hernú infraštruktúru spoločnosti.
Twitch má stále dominantnú pozíciu v oblasti streamingu videohier (61% trhu v 2019). Postupne ale klesá. Platformu v prospech konkurencie Microsoft Mixer nedávno opustili napríklad celosvetovo populárni hráči známi pod prezývkami Shroud a Ninja.