Vývojári z Google radi experimentujú s komunikačnými aplikáciami a službami. Niektoré existujúce zrušili, iné vytvorili a následne opäť zrušili. Google akoby nevedel, čo vlastne chce.
Komunikátor Hangouts sa zmenil na Hangouts Chat a Meet. Pre video hovory tu máme Google Duo, ktorý bol predstavený s aplikáciou Google Allo. Allo sa neujal, tak ho tvorcovia vypli.
Bol tu aj Inbox, alternatívna k službe Gmail. Inbox fungoval ako akýsi inkubátor nových funkcií, z ktorých niektoré prešli do hlavnej aplikácie Gmail. Aplikácia Správy zase pokrýva klasickú SMS a novšiu RCS komunikáciu.
Vývojári chat dokonca pridali aj do aplikácie YouTube, kde sa taktiež dlho neohrial. Užívateľov príliš nebavil, tak ho Google v septembri minulého roka odstavil. Nevadí. Chat pre zmenu pridal do aplikácie Fotky, kde primárne slúži na rýchle a jednoduché posielanie fotografií.
Zabúdať tiež netreba na Google Wave, ktorý vznikol v roku 2009 a zanikol v roku 2012. Google však očividne pokračuje ďalej. Podľa magazínu The Information (cez TNW) pracuje na novej komunikačnej službe – aplikácii, ktorú by mohol verejnosti predstaviť na májovej vývojárskej konferencii I/O.
Zatiaľ nie je známe, ako sa bude služba nazývať. Jej testovanie zatiaľ prebieha len interne. Podľa všetkého pôjde o komunikačný nástroj pre balík služieb G Suite, ktorý je určený pre podniky a firemnú klientelu. Bežný užívateľ tak zatiaľ WhatsApp zo svojho zariadenia odinštalovať nemusí, pokiaľ by mu to náhodou napadlo.
Nová komunikačná aplikácia by mala prevziať niektoré funkcie z existujúcich produktov, napr. z aplikácie Gmail alebo Disk. Podľa všetkého Google pracuje na niečom, čo by mohlo konkurovať platformám Slack či Microsoft Teams.
Obzvlášť Slack je v rámci tímovej a pracovnej komunikácie veľmi efektívnym a hojne využívaným prostriedkom, ktorý na dennej báze aktívne používa 12 miliónov ľudí. V počte aktívnych užívateľov ale nezaostáva ani Microsoft Teams.
Čo presne ale Google chystá, nevieme. V priebehu najbližších mesiacov snáď získame viac podrobností. Nateraz sa budeme musieť uspokojiť s existujúcimi komunikačnými službami. Málo ich rozhodne nie je.
ďalšia blbosť…ako keby ich nebolo už až moc na trhu, človek potom nevie kde má komu písať…
ach kde sú staré dobré doby skypu :))))))))