Nemecká automobilka BMW sa s elektromobilmi príliš neponáhľa. Nie je kam, tvrdí šéf vývoja Klaus Fröhlich. Existuje vraj hneď niekoľko veľkých spotrebiteľských trhov, kde sú ešte stále populárne spaľovacie motory.
Portfólio BMW sa preto tak skoro nezmení. Teda aspoň čo sa týka aktuálnej ponuky naftových či benzínových pohonných systémov, ktoré chcú predávať ešte niekoľko dekád.
Ako píše Teslarati, Klaus Fröhlich túto zaujímavú informáciu oznámil počas nedávneho rozhovoru s Automotive News.
„Ak by bola reč o nafte, tak výroba základného 1,5-litrového motora s 3 valcami skončí,“ pričom dodal, že „4 a 6-valcové motory na naftu vydržia v ponuke ďalších 20 a motory na benzín aspoň 30 rokov.“
Nie všetci chcú elektromobil
Šéf vývoja z BMW zároveň rozdelil trh Spojených štátov amerických na tri kľúčové časti s rozdielnymi potrebami. Zatiaľ čo západné pobrežie baží po moderných elektromobiloch, stred a časť východu krajiny vraj ešte stále preferuje klasiku na fosílne palivá.
„Veľká časť USA nepotrebuje auto na batériu. V M priestore dokážeme ponúknuť vysokovýkonné plug-in hybridy, ktoré poskytnú používateľom zábavu z jazdy a nám pre zmenu bod k lepšiemu, pretože sú ohľaduplné k prírode.“
Čo sa týka budúcnosti elektromobilov so značkou BMW, tak v priebehu nadchádzajúceho roka príde medzi nás novinka so zabudovanou 5G konektivitou. Automobilke s ňou pomáha kórejský gigant Samsung, pričom jej dizajn alebo technologická výbava má stáť na základoch futuristického konceptu BMW Vision iNEXT.