Americká agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) zverejnila očakávaný odhad dojazdu Porsche Taycan Turbo a mnohí zostali zaskočení. Dozvedeli sme sa tak, že nedávno predstavený elektromobil prejde na jedno nabitie batérie iba okolo 320 kilometrov.
Nie je sa ale ani čomu čudovať. Štandard agentúry EPA je v porovnaní so štandardom WLTP podstatne prísnejší, a teda aj bližšie k realite. Ak by sme brali do úvahy metriku alternatívy, štvorkolesová novinka z Nemecka zvládne prejsť až 450 kilometrov.
Na novinku upozornil web The Verge.
To najzaujímavejšie na tom celom ale je, že Taycan Turbo disponuje akumulátorom s obdobne veľkou kapacitou, akú dostal aj úhlavný konkurent. Tesla Model S Performance má v repertoári 100 kWh, zatiaľ čo Porsche niečo cez 93. Elektromobil z USA ponúka však podľa metriky EPA až o 240 kilometrov (560 km) lepší dojazd.
The EPA has certified the Porsche Taycan for 201 miles of EPA range.
That’s 69 MPGe — for comparison the Model 3 scores 140
Remember, all EVs are not created equal:
– Model 3 has 2x efficiency of a Taycan
– Model Y has > range on a 75 kWh battery than Mustang has on 100kWh pic.twitter.com/qlgw3fRG25
— 3rd Row Tesla (@thirdrowtesla) December 11, 2019
Všetko teda nasvedčuje tomu, že za problémom stojí zlá energetická efektivita elektromobilu Porsche Taycan Turbo. Ak sú obe batérie takmer identické, tak v tom môže mať prsty príliš vysoká spotreba hardvéru.
Porsche Taycan 4S
Automobilka Porsche chce počas nadchádzajúceho roka priniesť na spotrebiteľský trh ešte jeden model. Porsche Taycan 4S príde rovno v dvoch verziách – s obyčajným a s nadštandardným dojazdom. Z pohľadu WLTP sa ale veci príliš nezmenia, pretože tá lepšia možnosť prejde na jedno nabitie batérie obdobnú vzdialenosť ako Turbo.