Celkový prevádzkový zisk z predaja smartfónov medziročne klesol o 11 percent, ako ukazuje čerstvá správa analytikov zo Counterpoint Research. Výrobcovia si v treťom štvrťroku 2019 podelili z predaja smartfónov zisk v objeme 12 miliárd dolárov.
Najvyšší prevádzkový zisk tradične dosiahla spoločnosť Apple. Z celkového zisku v mobilnom priemysle si odtrhla až 66-percentný podiel, čím za sebou necháva akúkoľvek konkurenciu. Pre porovnanie, druhý Samsung získal z celkového objemu len 17-percentný podiel.
Apple za bezkonkurenčnú ziskovosť vďačí vysokým maržiam a lojálnym zákazníkom, ktorí pochádzajú z ekonomicky silných trhov ako USA, Európa a Japonsko. Ziskovosť Samsungu poháňal úspešný rad smartfónov Galaxy A a samozrejme dobre hodnotené vlajkové lode Galaxy Note 10 a Note 10+.
Rebríček najziskovejších výrobcov smartfónov uzatvárajú spoločnosti Huawei, Oppo, Vivo a Xiaomi. Analytici poznamenávajú, že sa čínskym výrobcom postupne darí zvyšovať svoje marže, ani zďaleka sa však nepribližujú výsledkom, ktoré generuje Apple.
Čínski výrobcovia sa pri svojich zariadeniach zväčša orientujú na pomer cena-výkon, ktorý je síce pre zákazníkov atraktívny a vedie k vyšším predajom zariadení, no daňou ta zo je nižší výnos z každého predaného zariadenia.
Najsilnejším obdobím z hľadiska ziskovosti je pre spoločnosť Apple aktuálny štvrtý štvrťrok spojený s nakupovaním darčekov pri príležitosti vianočných sviatkov. Podiel spoločnosti Apple na celkovom zisku dosiahol v poslednom štvrťroku minulého roka až 80 %.
Budúci rok sa bude niesť v znamení rozmachu 5G technológií, ktoré by mali podporiť predaj zariadení a príjmy z nich vyplývajúce. Ekosystém spoločnosti Apple je dostatočne silný a stabilný na to, aby jej vysoké zisky zabezpečoval aj v nadchádzajúcich rokoch.
Ja by som prvé vety napísal trošku inak : (pravdivo…)
Apple najviac odr**va zákazníkov…
Premrštené ultra-marže, prije**** zákazníci :)))))))))))