Xiaomi je minimálne na Slovensku veľmi populárnou voľbou pre ľudí, ktorí chcú najmodernejšie technológie v smartfóne za ľudovú cenu. Čínsky výrobca v Európe aj napriek tomu nepatrí medzi najväčších výrobcov, čo chce zmeniť už čoskoro. Vyplýva to z informácií servera ITHome.
Európsky trh s prehľadom ovláda Samsung. Patrí mu totiž až 35,7 % podiel, zatiaľ čo Huawei a Apple si podelili druhé a tretie miesto (22,2 % a 18,6 %). Xiaomi sa tak musel uspokojiť so štvrtou priečkou (10,5 %), čo sa spoločnosti pochopiteľne nepáči. Verí totiž, že má na viac. Riaditeľ dcérskej značky Xiaomi, Redmi, na čínskej sociálnej sieti Weibo naznačil, že sa to zmení už v roku 2020. Výrobca chce totiž zatlačiť aj na starý kontinent, kde chce predať podstatne viac zariadení.
Lu Weibing na Weibo zverejnil príspevok vyššie, v ktorom vysvetľuje, že Xiaomi a Redmi chcú v Európe začať predávať viac high-end zariadení. V treťom kvartáli 2019 sa im podarilo dosiahnuť vyše 10 % podiel na trhu, čo je v porovnaní s minulým rokom nárast o 73 %. Kvalitné produkty s „milými cenami hýbu ľuďmi,“ povedal. Rovnaký prístup podľa neho funguje aj na trhoch, ktorých kúpna sila je podstatne vyššia než v mnohých ázijských krajinách.
Keď sa Xiaomi rozhodne zatlačiť na konkrétny trh, prináša to výsledky. Pekným príkladom je napríklad India, kde sa Xiaomi vyšvihol na prvú priečku, čím z trónu zhodil aj Samsung či Huawei. Keď sa v čase vrátime ešte o čosi ďalej, spomenúť si môžeme aj na Huawei, ktorý bol pred pár rokmi v Európe neznámym výrobcom. Teraz je situácia vďaka snahe výrobcu úplne iná.
Či sa Xiaomi podarí uspieť v Európe tak, ako si to zaumienili, je otázka času. Pre zákazníkov a fanúšikov Xiaomi to však znamená jedno. Viac kvalitných zariadení za rozumné ceny.
Len aby ostali aj ceny