Spoločnosť OnePlus má veľmi dobré referencie, čo sa ich portfólia mobilných produktov týka. Za ochranu osobných údajov však asi pochvalu nedostane.
Výrobca na svojich stránkach informuje zákazníkov, že došlo k úniku osobných údajov z ich interných systémov. Podľa výrobcu sa k osobným údajom o objednávkach dostala „tretia strana“, ktorá získala telefónne čísla, fyzické adresy, na ktoré bol objednaný tovar doručený, a e-mailové adresy.
Čiastočne dobrou správou je, že sa neoprávnený subjekt nedostal k platobným údajom, k heslám a iným informáciám zo zákazníckych účtov. Spoločnosť OnePlus neautorizovaný prístup okamžite zastavila a posilnila bezpečnosť svojich systémov.
Únik osobných údajov sa nedotkol všetkých zákazníkov OnePlus. Tých, ktorých sa týka, výrobca upozornil e-mailom. OnePlus ale neuviedol, aký objem dát unikol, respektívne aký počet zákazníkov ovplyvnil.
Zákazníci v takomto prípade nemajú veľa možností, ako do procesu zasiahnuť. Ich údaje môžu byť zneužité pre šírenie spamu, reklamy a nevyžiadanej pošty. Útočníci by sa teoreticky mohli snažiť vystupovať v mene spoločnosti OnePlus a odcudzené informácie využiť ako dôveryhodný prostriedok pre získanie ďalších hodnotnejších informácií.
Preto je dôležité vedieť, aby užívatelia nikomu a nikdy neposielali formou e-mailu heslá, platobné údaje alebo iné podobne citlivé informácie. Neexistuje žiadny dôvod na to, aby ich OnePlus, ale aj iné spoločnosti takýmto spôsobom žiadali.
Ak produkt od OnePlus vlastníte a upozornenie ste nedostali, vaše údaje sú v bezpečí. K dispozícii sú pracovníci technickej podpory OnePlus (TU), ktorí sú v prípade potreby zákazníkom nápomocní a poskytnú im ďalšie informácie.