Trh s inteligentnými hodinkami rastie slušným tempom a jeho lídrom sú hodinky Apple Watch. Nejde síce o žiadne tajomstvo, no trend teraz potvrdzuje aj najnovší výstup analytikov zo Strategy Analytics.
V čerstvom výskume trhu sa analytici zamerali na 3. štvrťrok (od júla do septembra) aktuálneho roka a porovnali ho s rovnakým obdobím minulého roka. Zistili, že objem dodaných inteligentných hodiniek medziročne vzrástol o významných 42 percent.
Z rastu vyťažila spoločnosť Apple, ale aj Samsung. Analytici odhadujú, že spoločnosť Apple vyexpedovala v 3. štvrťroku 6,8 milióna kusov inteligentných hodiniek. V Q3 2018 to bolo pritom v úvodzovkách len 4,5 milióna kusov.
Zariadenie Apple Watch tak neohrozene kraľuje trhu s inteligentnými hodinkami. Patrí im 47,9-percentný podiel na trhu. Pre porovnanie sa stačí pozrieť na druhé miesto, kde sa usídlil Samsung. Jeho hodinky obsadili v 3. štvrťroku 13,4 % trhu.
Podľa odhadov svojim odberateľom dodal 1,9 milióna kusov hodiniek. V rovnakom období minulého roka dodal 1,1 milióna kusov. Tretiu priečku v rebríčku Strategy Analytics obsadila spoločnosť Fitbit.
Tento výrobca si síce medziročne mierne polepšil (1,6 mil. vs. 1,5 mil. dodaných hodiniek), no jeho podiel na trhu paradoxne klesol. Môže za to samozrejme vyššie popísaná dravá konkurencia, ktorá rástla mimoriadnym tempom.
Len pripomenieme, že Fitibt nedávno odkúpila spoločnosť Google, ktorá skúsenosti výrobcu zužitkuje pri vlastných budúcich nositeľných zariadeniach.
Vzhľadom na aktuálne údaje sa dá predpokladať, že inteligentné hodinky sa budú nachádzať v centre pozornosti spotrebiteľov aj v 4. štvrťroku, ktorý býva tradične silný vďaka predvianočnému obdobiu spojenému s nakupovaním darčekov.
čísla a čísla…samsungy sú aj tak ďaleko lepšie, kvalitnejšie s komfortnejším používaním……..