Slovenských motoristov od nového roka čaká veľká zmena. Národná rada Slovenskej republiky totiž schválila zákon, ktorý je navrhnutý tak, aby skoncoval s benzínom Natural 95 E5. Alternatíva s označením E10 má byť drahšia a pre niektoré vozidlá škodlivá. Téme sa venoval denník Pravda.
Motoristi by sa mali od nového roka pripraviť na nový, ekologickejší, benzín. Namiesto klasického Natural 95 s označením E5 totiž budú tankovať benzín s označením E10. Hlavným rozdielom medzi oboma benzínmi je podiel bioetanolu. Kým Natural 95 musí obsahovať aspoň 5 % bioetanolu, benzín E10 ho musí obsahovať aspoň 9 %.
Čo stojí za rozhodnutím Slovenska?
Európska únia sa už roky snaží znížiť uhlíkovú stopu členských krajín. Slovensko sa rozhodlo, že sa uhlíkovú stopu pokúsi znížiť benzínom s vyšším podielom bioetanolu, ktorý pri spaľovaní produkuje menej oxidu uhličitého. Vysadenie Natural 95 má navyše podporiť poľnohospodárov pestujúcich kukuricu, z ktorej sa bioetanol vyrába.
Bio riešenie však so sebou prináša aj svoje problémy. Ako server Pravda upozorňuje, s výrobou benzínu E10 sú spojené vyššie výdavky, ktoré sa môžu premietnuť do vyšších cien za liter pohonnej hmoty.
Problém môžu mať aj majitelia starších vozidiel vyrobených pred rokom 2005 s emisnou normou nižšou ako Euro 4. Motory takýchto vozidiel nemusia E10 spaľovať tak, ako E5. Zoznam automobilov, ktoré môžu mať s E10 problém pripravil server Autobild. Spomenieme napríklad Golf IV a Golf V či Škoda Felícia (1,3l OHV), ktoré nie sú prispôsobené na E10 a môže dôjsť k poškodeniu motora. Celý zoznam, ako sme spomenuli vyššie, nájdete na Autobilde.
Pri autách to však nekončí. Nový benzín by sa mal dotknúť aj kosačiek či motorových píl s karburátovými motormi. Problémom s motorom sa dá vyhnúť napríklad tankovaním palív s oktánovým číslom 100, ktoré je však podstatne drahšie.
Oni jebu na ľudí
Im absolútne vôbec nezáleží na ľuďoch
Ani na ludoch, ani na prirode. Splnia cisielka z tabulky tym najjednoduchsim sposobom, co ich ako prvy napadol. To, ci je pouzitie bioetanolu naozaj tak dobre pre prirodu uz nikto z nich neriesi.
Som zvedavy kto teraz bude zodpovedny za poskodenie auta… Pumpa, kde natankujem, ci vyrobca benzinu, alebo nebodaj stat?
Na vine bude majitel/sofer, ktory natankoval nevhodny typ paliva. Je zodpovednostou prevadzkovatela auta, aby natankoval vhodny typ paliva a v pripade potreby zabezpecil potrebne prisady. Majitelia starych skodoviek/zigulakov a inych veteranov uz dlhe roky nalievaju do praliva prisady. Nikto vam v roku 1999 nedal zaruku, ze vase auto bude moct jazdit na lubovolne (aj to najlacnejsie) palivo v roku 2020. Stale mozete tankovat vysokooktanovy benzin alebo skusit zohnat vhodne prisady.
Tak im šibe s tou uhlíkovou stopou že až to praští. Pritom celé bio palivo je blbosť ako voda v koši. Čo ten kombajn a traktor čo musí pendlovať po poli. Závod na výrobu bioetanolu čo potrebuje riešiť energie na fermentáciu kukurice. Žiadne zníženie uhlíkovej stopy tam nie je. Takže o čo ide? Prinútiť ľudí nakupovať nové autá čím sa vytvára odbyt pre automobilky. Zabudli však ľuďom dať výplaty ako majú v Nemecku aby si to mohli dovoliť. Čo bude s tretinou ľudí čo si nebudú môcť dovoliť nové auto? Ako budú chodiť do práce mimo bydlisko v ktorom si nemôžu nájsť zamestnanie? Poprípade čo s rodinami s malími deťmi kde je veľa krát nahrane či čakať na sanitku alebo ísť vlastným autom? Ja viem Blavákou to možno netrápi ale čo zvišok? A to je len začiatok týchto ekozvrhlostí.
Dobrý deň,mňa sa to priamo netýka ale mám na to svoj názor,v Nemecku to neuspelo ,v Belgii kde som vecssinu svojho času sa tiež tankuje klasika benzín tak nechápem kam sa Slovensko pcha všetko musíme mať ako prvý aj pokazené auta od benzínu ktorí nieje vhodné tankovať do starších áut ,ľutujem starších ľudí ktorí si nemôžu kúpiť novšie auto kde taký benzín môžu tankovať.Luia dobré si pozrite ktoré politické strany hlasovali za tento zákon a keď budete stáť stat pri urne komu dáte svoj hlas.politici stále ukazujú ako im záleží Upna ľuďoch a toho sme aj teraz svedkami,tak isto aj potraviny môžem to priamo porovnávať nakupujem v Nemecku , Rakúsku ,Holandsku a Belgii,naša politická špička tvrdí že máme najlacnejšie potraviny v Európe alebo teda patrime ku tým najlacnejším ani to nieje pravda.prajem všetkým pekný deň a nenechajte sa už ďalej klamať a zavádzať tej politickej zgerbe,ktorej na nás absolútne nezáleží ✌️
Banda z Bruselu! Toto je ich len další „vtip“ tentoraz z kategorie „eco“ na ktorom sa smejú do popuku, lebo im v skutočnosti nejde o záchranu planéty, ale o jej zničenie. Prevratné technologie na čistú voľnú energiu všemožnými prostriedkami zatajujú pred verejnosťou a s pretvárkou tárajú o „záchrane“. Komu skutočne ide o Pravdu, tak ten ju aj nájde a nedá sa odradiť platenými vlastizradcami, alebo hlupákmi, ktorý sa budú pokúšať zosmiešnením, alebo inými nevecnými bludmi podkopať tento môj príspevok. Ved aj čipovanie ľudí bola len „konšpiračná teoria“, ktorej sa hlupáci pred rokmi smiali a teraz je to skutočnosť! Hľadajte Vo Svetle Pravdy…
Banda z Bruselu! Toto je ich len další „vtip“ tentoraz z kategorie „eco“ na ktorom sa smejú do popuku, lebo im v skutočnosti nejde o záchranu planéty, ale o jej zničenie. Prevratné technologie na čistú voľnú energiu všemožnými prostriedkami zatajujú pred verejnosťou a s pretvárkou tárajú o „záchrane“. Komu skutočne ide o Pravdu, tak ten ju aj nájde a nedá sa odradiť platenými vlastizradcami, alebo hlupákmi, ktorý sa budú pokúšať zosmiešnením, alebo inými nevecnými bludmi podkopať tento môj príspevok. Ved aj čipovanie ľudí bola len „konšpiračná teoria“, ktorej sa hlupáci pred rokmi smiali a teraz je to skutočnosť! Hľadajte Vo Svetle Pravdy…
nechapem tvojmu vylevu, v com to je zle? preco by mali skodit nasej planete?
Co konkretne sa na motore moze poskodit by ma velmi zaujimalo. Lebo „poskodit motor“ je velmi siroky pojem. Pumpa? Palivovy filter? Tesnenia?