Slovenská pošta dnes oficiálne predstavila mobilnú aplikáciu pre zariadenia s operačným systémom Android a iOS. V obchode s aplikáciami ste na ňu mohli natrafiť už včera.
Asi ani netreba písať, že mobilná aplikácia slovenskej pošte chýbala, resp. skôr chýbala jej zákazníkom. Aplikácia vyzerá dobre a čo je hlavné, obsahuje praktické funkcie. Funkcionalita je rozdelená do troch kategórií, ktoré vám aplikácia predostrie hneď po jej spustení.
Prvá sa samozrejme týka zásielok. Môžete sledovať ich stav, meniť doručenie alebo uloženie zásielok a zistiť počet dní ich uloženia. Prínosný je taktiež prehľad o pobočkách pošty.
Informuje o otváracích hodinách, ale aj o tom, koľko ľudí stojí na pošte v zástupe. Zároveň si môžete v aplikácii vytvoriť poradový lístok. Tieto funkcie, okrem otváracích hodín, však nepokrývajú všetky pobočky. Len tie, ktoré sú vybavené tzv. vyvolávacím informačným systémom.
Tretia sekcia sa týka oznamov. Zákazník bude aplikáciou upozornený na zmenu stavu zásielky 3 dni pred koncom jej uloženia na pošte. Do zoznamu sledovaných zásielok sa automaticky pridajú všetky zásielky, pri ktorých odosielateľ uviedol vaše telefónne číslo alebo e-mail.
Aplikáciu teda musíte aktivovať zadaním svojich kontaktných údajov a potvrdiť ich overovacím kódom, ktorý vám bude doručený obratom na telefónne číslo a mail. Slovenská pošta má veľa pobočiek, čomu ju prispôsobené aj ich vyhľadávanie.
Môžete ho filtrovať podľa toho, aký typ služby potrebujete vybaviť. Či už ide o bankomat, Western Union, výpisy, napr. z listu vlastníctva, balíkoBOX a podobne. Aplikácia Slovenská pošta sa v obchodoch s aplikáciami nachádza len chvíľu, preto veľa hodnotení zatiaľ nazbierať nestihla.
Verziu pre iOS užívatelia ohodnotili 4,6 hviezdami z piatich. V kategórii Produktivita sa nachádza na prvom mieste. Verzia pre Android má o niečo nižšie hodnotenie. Jeden z užívateľov napríklad upozornil na problém s doručením overovacieho kódu pre aktiváciu aplikácie. Slovenská pošta ale na spätnú väzbu reagovala.
V aplikácii sa nenachádzajú všetky funkcie, ktoré by si zákazníci želali. Z reakcií si všímame ePodací hárok, tmavý režim užívateľského prostredia, SIPO či overovanie adresy, nielen telefónneho čísla a e-mailu.
Pošta zákazníkov informuje, že nové funkcie bude do aplikácie pridávať postupne s nadchádzajúcimi verziami a aktualizáciami. Vzhľadom na to, že ide o úplne prvé vydanie aplikácie, je prirodzené, že neobsahuje všetky funkcie, ktoré dokáže pošta takouto formou zabezpečiť.
Veríme, že si dajú vývojári na aktualizáciách záležať. Dostupnosť ako aj aplikáciu samotnú ale hodnotíme kladne. Stiahnuť si ju môžete z nasledujúcich odkazov.