Prvý plnohodnotný elektromobil z dielne českej automobilky Škoda spoznal svoju slovenskú cenovku. Rýdzo mestský kúsok Škoda Citigo iV začne brázdiť naše cesty niekedy začiatkom budúceho roka.
Výrobca si za štvorkolesovú novinku vypýta necelých 22 000 eur. Ak sa však niekto poponáhľa a stihne predbežnú objednávku, vie tak ušetriť slušných 3 600 eur. V takom prípade zaplatí 17 590 eur, no má čas len do konca novembra.
Na sumu upozornil web výrobcu.
Citigo iV reprezentuje úplne prvý automobil so značkou Škoda, ktorý nepoháňa spaľovací a ani hybridný, ale plne elektrický systém. Ide o mestský typ s kompaktnou hatchback karosériou a slabšou technickou špecifikáciou.
Dojazd a výkon
Dojazd dosahuje podľa metriky štandardu WLTP od 225 do 274 kilometrov, čo je nie vzhľadom k cene až tak zlé. Na akumulátor sa navyše vzťahuje až 8 ročná záruka (alebo 160 000 kilometrov).
Čo sa týka výkonu, útroby karosérie Škoda Citigo iV okupuje elektromotor s výkonom 61 kW, ktorý umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h v priebehu 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť tu dosahuje 130 kilometrov za hodinu.
Príspevok od štátu
S cenovkou Škoda Citigo iV budeme môcť hýbať za pomoci avizovaných štátnych príspevkov na nákup hybridu alebo elektromobilu. Od decembra síce prestane platiť akcia výrobcu (spomínaných 3 600 eur), no za to začne platiť sľúbená podpora štátu.
Keďže je reč o kategórii M1, Slováci by mali mať štvorkolesovú novinku z Čiech k dispozícii za približne 13 000 eur. Samozrejme, len vtedy, ak požiadajú o dotáciu, ktorú potom aj získajú. K niečomu takému nadobudnú prístup na prelome mesiacov november a december.
Je rozdiel medzi hyvridom a plne elektrickým pohonon. Hybrid dokáže ísť na elektrický pohon asi tak 5 km a rýchlosťou maximálne do 40 km/h. Potom sa pripojí spaľovací motor. V elektroautach je zatiaľ najdrahšia tá technológia.
Pekné autíčko, to hej !
Ale za 22 000 € mám celkom iné autíčko s FULL výbavou predsa len…….
Holt…elektro stále stojí odosť viac…keby dali ceny dolu o 50% aspoň, tak sa im to do roka vráti niekoľkonásobne vyšším predajom…….
Na Slovensku sú ľudia žobráci,, za čo im budu kupovať tie predražené šunty.., každý u nás je rád, že má niejaku ojazdenku..
160000km záruka na batériu nie milión 600?mimochodom už aj objednané tak uvidíme ?