Firma Huawei a jej biznis s mobilnými technológiami zažívajú boom i napriek tomu, že sa stala terčom neľútostnej obchodnej vojny. Špičkový Mate 30 Pro si v Európe síce oficiálne nekúpime, no aj tak pomohol výrobcovi zlomiť rekord.
Ako sme len pred nedávnom písali, gigant vyexpedoval šialených 200 miliónov smartfónov o 64 dní skôr, než minulý rok. Dlho teda netrvalo a opäť začal plniť titulné strany médií, ktoré oslavovali zlomenie doterajšieho rekordu. Jeho ambície sú však podstatne vyššie.
Šéf spoločnosti Huawei a zároveň aj jej zakladateľ, Ren Zhengfei, prezradil, že v roku 2019 plánujú dodať na spotrebiteľský trh viac ako 270 miliónov kusov. Len pre porovnanie, Samsung má za uplynulý rok na krku cez 290 miliónov. Skôr či neskôr sa preto môže ocitnúť na druhej priečke rebríčka.
Huawei a vrchol priemyslu
Čínsky gigant ešte dávnejšie naznačil, že to chce dotiahnuť až na vrchol mobilného priemyslu. Samotný úspech v expedícii mu k tomu ale nestačí. Áno, hovorí to o veľkom dopyte, no existuje tu hneď niekoľko ďalších faktorov, ktoré sú tak isto dôležité. Jedným z príkladov môže byť lojalita zákazníkov.
Huawei v dosiahnutí ambiciózneho cieľa momentálne brzdí už iba ekonomický konflikt Spojených štátov amerických s Čínou