Tesla nie je aktívna len pri vývoji nových elektromobilov ako takých, ale aj pri vývoji jednotlivých komponentov, ktoré ich tvoria. Príkladom sú batérie, ktoré sú absolútnym základom každého vozidla na elektrický pohon. Tesla sa najnovšie chváli batériou, ktorej životnosť presahuje 1 milión míľ, teda viac ako 1,6 milióna kilometrov, informoval server Electrek.
Americká automobilka neustále premýšľa nad tým, aká bude budúcnosť. Futuristické predstavy potvrdzujú výsledky vývoja článkov, ktoré majú poháňať robotické taxíky budúcnosti. „Elektromobily, ktoré momentálne vyrábame sú navrhnuté na životnosť 1 milión míľ. Elektromotor sme na takúto vzdialenosť navrhli aj otestovali,“ povedal pred časom Elon Musk.
Tri až päťkrát vyššia životnosť
Čo však životnosť 1 milióna míľ nepodporuje, sú, žiaľ, batérie. Najpopulárnejší elektromobil od Tesla, Model 3, disponuje batériami, ktorých životnosť Tesla odhaduje na 300 000 až 500 000 míľ (482 až 804 tisíc kilometrov).
Šéf Tesly však obratom poznamenal, že spoločnosť už budúci rok predstaví batériu, ktorej životnosť dosiahne magických 1 milión míľ.
6 000 nabíjacích cyklov
Nová batéria bude opäť pozostávať z lítium-iónových článkov. Čo sa však zmení je katóda. Výskumníci totiž prišli na to, že využitím monokryštalickej NMC katódy a výrazne vylepšeného elektrolytu dokážu dosiahnuť životnosti, o ktorej Musk sníva už niekoľko rokov.
Nová batéria prešla rozsiahlymi testami. V jedných z najnáročnejších podmienok, kde okolitá teplota dosahovala 40 °C, batérie bez aktívneho chladenia vykazovali až 4 000 nabíjacích cyklov. Pri aktívnom chladení, akým elektromobily Tesla disponujú, sa výskumníkom podarilo dosiahnuť až 6 000 nabíjacích cyklov, čo predstavuje spomínaných 1 milión míľ.
Spýtam sa takto : (pretože je tam písané – VYKAZOVALI až 4000…..)
NAOZAJ JU 4000 (a potom 6000x) NABILI na 100% a VYBILI na 0-5% cca ?????
ALEBO – len to otestovali „akože“ by mala vykazovaním istých zmien poukazovať na životnosť 4000/6000 nabití a vybití ?
Myslím , ze „B“ je správne
Chcel by som to testovanie vidieť…akože…rátaj so mnou…nabitie batérie dajme tomu 5 hodín (ak podporuje extra rýchle nabíjanie, vieme že normálne AA baterky sa nabíjajú aj 10-12H!) vybytie…tak zo hodinku ?
To by znamenalo že ju 4x za deň cca môžu nebiť+vybiť…
To je cca 4 roky na to aby otestovali tých 6000 cyklov…NICE !!!
ak nabíjali 1000 000 batérií a ihneď aj vybili, tak to stihli za deň. :DDD najlepšia štatistika je tá, ktorú si sám vytvorím.
no…to je také testovanie, ako keď si sváko na dedine otestuje škatulku zápaliek, že ktoré sa zapália tie sú dobré a tie si odloží :)))
Ved akože. Spravili mozno 100cyklov. A podla toho „usudili“ tskze to je ako so spotrebou. Akize. Napoja na nejakú zataz. A v realite je to inak. Ako aj emisie. Akože.
Ze napreduje. Kks 10 rokov spali. Nieco vymysleli a teraz uz len softom 10 rocne auta aktualizuju. Netvrdim ze gigafactory nevymysla aj nove baterie, ale tolko rokoc ked bude mat porsche ci vw na trhu elektroauto tak to bude uplne ina kava. A je sanca ze tie auta budu cenovo dostupnejsie kedze budu masovo tlacene na trh… a tiez sa zvysi konkurencia pre samotnu Teslu. Mozno sa zobudi zo stagnacie a po tolkych rokoch a 3 uvedenych modeloch plus 3 prototypoch pride aj s mensimi modelmi ci vacsimi… Skratka ponuku rozsiri. Nechajme sa prekvapit.
Klamú