Nemeckí odborníci z inštitútu Fraunhofer ISE vyvinuli nový typ solárneho panelu, ktorý dokáže zlepšiť dojazd elektromobilu až o 10 percent. To najpodstatnejšie sa ale skrýva v jeho nezvyčajnom fyzickom prevedení, pretože ho nie je na streche za bežných okolností vidieť.
S podobne fungujúcimi nápadmi a prototypmi sme sa už stretli. Rovnako ako Toyota, aj Hyundai a Kia pracujú na paneloch pre autá na elektrickú energiu. Až dodnes tu však nebolo nič, čo by bolo neviditeľné alebo farebné, informuje Clean Technica.
Techniku možno tentokrát potrieť akoukoľvek farbou, aby ladila s farbou karosérie. Zníži to síce efektivitu premeny solárnej energie na elektrickú, no nejde o žiadnu veľkú katastrofu. Keď tak niekto spraví, musí počítať s približne o 7 percent nižším výkonom.
Výkon nového solárneho panelu Sion dosahuje 210 wattov na jeden meter štvorcový. To inými slovami znamená, že základný dojazd elektromobilu porastie asi o 10 percent. Pri 500 kilometroch má pribudnúť okolo 50 kilometrov navyše.
Škridlové usporiadanie
Nový solárny panel pozostáva zo solárnych buniek, ktoré sú usporiadané podobne, ako bývajú usporiadané klasické škridle – vzájomne sa prekrývajú. Ak by ale niekto hľadal káble, tak príliš nepochodí. Jednotlivé bunky sú totiž prepojené prostredníctvom špeciálneho vodivého lepidla.
Oficiálne predstavenie panelu Sion prebehne počas automobilového podujatia Frankfurt IAA.