Holandsko zverejnilo augustové štatistiky, ktoré súvisia s predajmi osobných automobilov. Z dostupných čísiel vieme povedať, že záujem miestnych spotrebiteľov o elektromobily porástol, zatiaľ čo záujem o klasiku klesol.
V prvom prípade je reč o 75 percentách, zatiaľ čo v druhom o 20 percentách, píše web CleanTechnica.
Ak si teda ešte stále niekto myslí, že elektrický pohon nemá budúcnosť, tento fakt ho teraz nepochybne presvedčí o tom, že ekonomicky vyspelé krajiny pomaličky, ale isto zabúdajú na fosílne palivá. A to i napriek tomu, že súčasné množstvo dostupných nabíjacích staníc alebo dojazd batérií za veľa nestojí.
Je však iba otázkou času, kedy prídu na trh cenovo dostupné vozidlá s dojazdom, ktorý hravo prekročí míľnik 1 000 kilometrov na jedno nabitie batérie. Rovnako je otázkou času to, kedy budeme mať k dispozícii sieť nabíjačiek s ideálnou hustotou.
Jedno aj druhé sa dá označiť za najdôležitejší faktor úspechu elektrického pohonu. Ak z nich bude jedného dňa realita, z elektromobilov sa od toho okamihu stane súčasť hlavného spotrebiteľského prúdu.
2 800 kúskov za mesiac
Zverejnené štatistiky predajov osobných vozidiel prezradili, že Holanďania počas uplynulého mesiaca kúpili cez 2 800 elektromobilov. Pri autách na fosílne palivá je síce toto číslo značne väčšie, no čo sa týka dlhodobého časového horizontu, nemajú pred sebou príliš pekné vyhliadky.
Predaje klasiky v Holandsku medziročne klesli zhruba o 20 percent. Do rúk spotrebiteľov sa totiž dostalo niečo cez 31 000 kusov. V roku 2018 to bolo o necelých 9 000 viac.
V Holandsku su elektro auta neumerne dotovane a klasicke auta predrazovane. Je to pokruteny trh, ktory o nicom nevypoveda.