Elektroniku od Apple kedysi zdobilo nahryznuté jabĺčko s pestrými farbami. Veci sa však medzičasom zmenili a ikonické logo amerického výrobcu prešlo výraznými vizuálnymi zmenami. Prečo k tomu ale vôbec došlo?
Odpoveď na túto otázku možno hľadať v snahe americkej firmy, prostredníctvom ktorej pretransformovala svoju spotrebnú elektroniku do modernejšej podoby. Najskôr sa ale pozrieme na to, ako dúhové jabĺčko vzniklo a kto za ním stojí.
Rok 1976
Dúhové uzrelo svetlo sveta počas roku 1976. Predchodca bol príliš komplikovaný aj príliš zastaralý (viď nižšie), takže zakladateľom firmy nezostávalo nič iné, ako ho trošku zjednodušiť a zároveň i zmodernizovať.
Takto vyzeral predchodca farebného loga
Prvé zariadenie, ktoré zdobilo, nieslo názov Apple II a išlo o prvý mikropočítač z portfólia Apple. Jednou z jeho hlavných výhod bolo predovšetkým to, že dokázal zobrazovať farby. V roku 1977 išlo o raritu, preto sa objavili aj na vynovenom logu s podobou nahryznutého jabĺčka.
Ron Janoff
Za dizajnom dúhového prevedenia stojí dizajnér Ron Janoff z reklamnej agentúry Regis McKenna, ktorý okrem iného odôvodnil aj to, prečo zrovna nahryznuté jabĺčko.
Keďže sa firma volala Apple, iná možnosť ako jabĺčko tu ani nebola. Aby ho však dokázali odlíšiť od iného podobne vyzerajúceho ovocia, časť z neho vyrezali, vďaka čomu potom vyzeralo, že ho niekto nahryzol. Napríklad také čerešne predsa konzumujeme v jednom celku.
Rok 1998
K ďalšej zásadnej zmene došlo v roku 1998, kedy firma Apple uviedla na spotrebiteľský trh prvý iMac s nadčasovým dizajnom. Keďže išlo o prelomový počítač, výrobca mal pred sebou ideálnu príležitosť, kedy môže opäť inovovať svoje logo. A tak sa nakoniec aj stalo.
Dúhové logo si svoju farebnú podobu zachovalo viac ako 21 rokov. Súčasné prevedenie je v podstate jeho nástupca.