Populárna streamovacia služba Spotify sa nedávno pochválila finančnými výsledkami, ktoré dosiahla v poslednom štvrťroku. Za posledné tri mesiace získala celkovo 8 miliónov predplatiteľov, čo je ale stále menej ako spoločnosť očakávala, informuje web TechCrunch.
Aktuálne má švédska služba 232 miliónov aktívnych používateľov mesačne, pričom 108 miliónov z toho sú predplatitelia. Pre porovnanie, pred tromi mesiacmi Spotify používalo 217 miliónov používateľov, z čoho presne 100 miliónov tvorili predplatitelia. Do celkového počtu patria okrem bežných používateľov a predplatiteľov aj tí, ktorí využívajú možnosť Premium na 30 dní zadarmo.
Výhodná akcia pomohla i pohoršila
Ako sme už spomenuli vyššie, služba za posledný štvrťrok získala 8 miliónov predplatiteľov, čo je presne o 500 tisíc menej, než koľko spoločnosť plánovala. Mali by sme ale poznamenať, že tomuto pomerne slušnému nárastu výrazne dopomohla akcia, počas ktorej ste si mohli aktivovať Premium za 0,99 EUR.
[irp]
Akcia však pohoršila priemernému zisku v prepočte na jedného používateľa, ktorý v druhom štvrťroku klesol o 1 percento, teda na 4,86 EUR. Celkový zisk oproti minulému štvrťroku vzrástol o 31 percent, teda na úroveň 1,66 miliardy EUR. Čo sa týka prevádzky, náklady vzrástli o presne 4 percentá, pričom strata klesla na 2,98 milióna EUR.