Množstvo spoplatnených digitálnych služieb ponúka zákazníkom možnosť vyskúšať si ich bezplatne v určitom časovom horizonte. Hudobné a VoD služby zvyknú uplatňovať 30-dňové bezplatné skúšobné obdobie.
Po uplynutí tejto doby sa musí užívateľ rozhodnúť, či chce vo využívaní služby pokračovať aj naďalej, no už za štandardných podmienok s pravidelnou mesačnou platbou, alebo svoj účet jednoducho zruší.
Takýmto spôsobom si užívatelia môžu vyskúšať aj napr. u nás nedávno spustené služby YouTube Music a YouTube Premium. Ak uvažujete nad tým, že začnete využívať hudobnú službu Spotify, teraz máte dobrú príležitosť.
Tvorcovia predĺžili bezplatné skúšobné obdobie z 30 na 90 dní. Aktivovať si ho môže každý, kto ešte nemal predplatenú službu Spotify Premium a Unlimited a nevyužil skúšobný odber alebo uvádzaciu ponuku. Píše sa to vo všeobecných obchodných podmienkach.
Podľa predstaviteľov služby je ponuka trvalá, medzinárodne dostupná a týka sa individuálnych a študentských účtov. Aktivovať sa dá priamo na oficiálnej stránky služby.
Predĺženým bezplatným obdobím môžu tvorcovia podporiť ďalší rast užívateľskej základne a po uplynutí stanovenej doby získať nových platiacich zákazníkov. Za tri mesiace sa zákazník so službou lepšie integruje a bude viac motivovaný si za službu zaplatiť.
Aj keď má služba Spotify veľa zákazníkov, nedarí sa jej byť ziskovou. Aj z toho dôvodu testuje v obmedzenom režime v niektorých krajinách drahšie predplatné. Plošné zvýšenie cien pre medzinárodné publikum bude závisieť od výsledkov testovania, ktoré preukáže, či sú zákazníci ochotní platiť viac, alebo nie.