O revolučných batériách, ktoré sa nabijú za rekordne krátky čas, sme už počuli. V spotrebnej elektronike vrátane elektromobilov ich však i napriek tomu ešte stále nenájdeme. Vývoj je komplikovaný a náklady príliš vysoké.
Startup z prestížnej univerzity sa preto rozhodol, že to zmení. Dlho netrvalo a skupinka špičkových odborníkov priniesla na svet prelomový materiál, ktorý môže zatriasť mobilným aj automobilovým priemyslom.
Na novinku upozornil web Electrek.
Startup Echion Technologies nám síce veľa informácií neprezradil, no ako tvrdia odborníci z Cambridge University, čaro ich úspechu tkvie v odstránení grafitu z batériových článkov pre elektromobily. Keď tak spravili a nahradili ho vlastnou alternatívou, otvorilo to dvere markantne rýchlejšiemu nabíjaniu.
100 % za 6 minút
Momentálne vieme povedať iba to, že batériu elektromobilu, ktorá bude z článkov pozostávať, nabijeme za smiešnych 6 minút. Keďže sa tu bavíme o prelomovom výsledku náročného vývoja, utajovanie informácií nie je žiadnym veľkým prekvapením. Predovšetkým vtedy, keď ešte ani nezačala výroba.
„Prášky sú centrálnym komponentom lítiových batérií. Toto je úplne nový druh prášku, ktorý vám umožní nabiť batériu za 6 minút, nie 45,“ prezradili odborníci.
Viac podrobností by sme mohli vedieť v priebehu budúceho roka, kedy má odštartovať sériová produkcia. Startup Echion Technologies chce do projektu zaangažovať zatiaľ bližšie nešpecifikovaného hardvérového partnera s dostatočnými kapacitami, aby mohol materiál čo najskôr priniesť na spotrebiteľský trh.
Nízke náklady
Výhoda nového materiálu tkvie v nízkych nákladoch na jeho implementáciu do súčasného výrobného procesu lítiových akumulátorov. To znamená, že ak by po ňom niekto siahol, nemusel by investovať obrovskú kopu peňazí do novej výrobnej infraštruktúry. Stačí iba zrealizovať pár drobných úprav a produkcia môže veselo pokračovať ďalej.
„Náš batériový materiál sa vďaka tomu dostane na trh a bude okamžite k dispozícii,“ uvádza ambiciózny startup na svojom webe.
Keďže ide o dielo renomovaných odborníkov z prestížnej univerzity, existuje tu veľká pravdepodobnosť, že projekt uspeje.
Nízke náklady na integráciu do zabehnutej výroby a tak závratná rýchlosť nabíjania bez akýchkoľvek pochýb prilákajú množstvo súčasných aj budúcich výrobcov elektromobilov. A nielen tých. Záujem viac ako určite prejavia i výrobcovia smartfónov alebo čoraz populárnejšej nositeľnej elektroniky.
Až moc pekné aby to bola pravda…
Nech to uvedu do vyroby a potom sa uvidi. Takychto kecalov je tu kazdy rok 50.