Spoločnosť Xiaomi dnes uviedla na indický trh dvojicu smartfónov svojej dcérskej značky Redmi, ktoré nesú označenie K20 a K20 Pro. V našich končinách sa predáva len model Redmi K20, a to pod označením Xiaomi Mi 9T.
Po cenovo dostupných, no dobre vybavených zariadeniach je v Indii vysoký dopyt. Xiaomi má na tamojšom trhu s mobilnými zariadeniami značný podiel. V prvom štvrťroku jej patrila 29-percentná časť trhu. Na druhom mieste sa ocitol Samsung s 23-percentným podielom.
Xiaomi si pri príležitosti uvedenia modelov Redmi K20 na indický trh pripravila špeciálnu verziu modelu K20 Pro s prívlastkom Signature Edition. Vyrobí len 20 kusov, z ktorých každý bude stáť až 6200 EUR. Dôvod? Zlato.
Ako uvádza výrobca na svojej stránke, zadná strana zariadení nie je pozlátená. Je vyrobená z čistého zlata, ktoré dopĺňajú diamanty. Z drahých kameňov je vyhotovený emblém, písmeno K, ktoré sa nachádza v rohu zadnej strany.
Výrobca zatiaľ neprezradil, kedy a kde sa bude dať asi najdrahší Redmi smartfón v histórii kúpiť. Nie je ani známe, v akej pamäťovej konfigurácii bude dostupný. Kryt zo zlata nemá žiadny praktický prínos a zariadenie tak môže byť atraktívne len pre zberateľov, poprípade užívateľov, ktorí majú viac ako len dostatok prostriedkov a chcú vlastniť niečo výnimočné.
Jeden z užívateľov v diskusii na sociálnej sieti trefne poznamenal, že si za takúto cenu kúpi iPhone… a auto k tomu.