Spoločnosť Xiaomi pred niekoľkými dňami predstavila nové smartfóny s označením CC9, ktoré majú byť zamerané na mladú generáciu. Jedna z ich funkcií, symboly v rozšírenej realite, sa až okato podobá na Memoji od Apple, píše server Engadget.
Xiaomi sa okrem vizuálnej stránky inšpirovalo aj názvom. Ich prevedenie sa volá Mimoji. Memoji aj Mimoji využívajú technológiu rozšírenej reality, ktorá do animovanej formy dokáže previesť výrazy tváre a ich charakteristické črty, napr. typ vlasov, farbu pokožky alebo tiež okuliare či klobúk, ak ich užívateľ nosí.
Apple na svojich stránkach píše, že Memoji budú zodpovedať vašej osobnosti a aktuálnej nálade. Používať sa dajú ako profilové obrázky alebo pri komunikácii cez správy a pridružené aplikácie.
Xiaomi si už dávnejšie vyslúžilo prezývku „čínske Apple“, ktorá vznikla na margo toho, že sa produkty tohto výrobcu a ich funkcie neraz podobali na zariadenia od Apple. Po predstavení Xiaomi CC9 a Mimoji na okatú podobnosť s Memoji upozornilo hneď niekoľko zdrojov ako aj bežných užívateľov.
Výrobca sa na čínskej sociálnej sieti vzápätí na to obhajoval, že Mimoji rozhodne nie jen klon Apple Memoji, aj keď vyzerajú veľmi podobne a majú podobne znejúce názvy. Vzhľadom na rozsiahle vyjadrenie spoločnosti je očividné, že sa kritika predstaviteľov výrobcu dotkla.
Uviedli, že každý, kto tvrdí, že Mimoji je klonom Memoji, by to mal dokázať. Inak šíri dezinformácie čo môže spoločnosť motivovať k tomu, aby podnikla ďalšie (právne) kroky.
Korunu celej kauze, ak sa tak dá nazvať, nasadil internetový obchod JD.com, resp. jeho administrátori. Ide o jeden z najznámejších e-shopov nielen s elektronikou v Číne. Na jeho stránke venovanej zariadeniu Xiaomi CC9, ktorá približuje jeho dizajn a vlastnosti, sa objavila grafika, ktorá nezobrazuje Mimoji, ale Apple Memoji a službu Apple Music.
Všimol si to jeden z návštevníkov stránky a snímky obrazovky zverejnil na sociálnej sieti Weibo.
Vedúci predstaviteľ spoločnosti Xiaomi Xu Jieyun uviedol, že išlo o chybu a zamestnanci jednoducho nahrali na stránku produktu nesprávny obsah. Podľa dostupných informácií ale Apple nevlastní ochrannú známku na Memoji, čiže Xiaomi na základe tohto rámca vlastne naozaj nič nekopíruje.
Či už si daný typ funkcie a dizajn niekto patentoval alebo nie, je očividné, že ide o podarený klon a užívatelia by o tom mali vedieť.