Japonská spoločnosť Sony zverejnila svoje finančné výsledky za druhý štvrťrok kalendárneho roka 2019. V dokumentácii sa nachádza niekoľko zaujímavých čísiel, hlavne tých, ktoré sa týkajú herného segmentu.
Po piatich rokoch a siedmych mesiacoch od predstavenia PS4 sa výrobcovi podarilo dosiahnuť métu 100 miliónov predaných, či presnejšie skôr dodaných kusov jednej z najpopulárnejších konzol.
Pre porovnanie, Nintendo dodalo zákazníkom 100 miliónov konzol Wii za 5 rokov a 9 mesiacov.
Napriek veľkému úspechu sa očakáva, že predaj konzol PS4 bude postupne stagnovať. Na jeseň 2020 má byť dostupná nová generácia konzoly PlayStation 5, ktorá by mala lákať na podporu 8K rozlíšenia, technológiu Ray Tracing, výkonné SSD úložisko alebo napr. spätnú kompatibilitu s obsahom určeným pre PS4.
Zaujímavý je aj predaj hier pre túto konzolu. Vôbec po prvýkrát si hráči kúpili viac digitálnych kópií hier ako fyzických nosičov. Zo 42,9 milióna hier predaných v období od 1. apríla 30. júna 2019 patrilo 53 percent práve digitálnym verziám.
Z iných kľúčových produktov výrobcu, v Q2 2019 si zákazníci tiež zadovážili 2 milióny televízorov Sony, 800 000 digitálnych fotoaparátov a 900 000 smartfónov.
V rovnakom období minulého roka pritom výrobca dodal 2 milióny kusov smartfónov. Klesajúci trend v mobilnom odvetví je badateľný aj v celkových medziročných porovnaniach. V roku 2017 Sony exportovalo dovedna 13,5 milióna smartfónov. V roku 2018 to bolo už len 6,5 miliónov kusov. Televízory a digitálne fotoaparáty si pohoršili len mierne.
Ak vás zaujímajú ďalšie údaje a výsledky podnikania spoločnosti Sony, všetky nájdete v podrobnej dokumentácii na tejto adrese.