Na možnosť testovať smartfóny či notebooky sme zvyknutí. Keď sa však naskytne možnosť otestovať nejaké zariadenie, s ktorým môžeme vybehnúť aj mimo kancelárie, je to úplne niečo iné. Vďaka dobrému počasiu sa nám za posledných pár týždňov podarilo nový KUGOO S1 Pro prevetrať hneď niekoľkokrát. Kolobežku sme zobrali do mesta, do parku a medzi rodinné domy. Jednoducho všade tam, kde by ste ju mohli prevetrať aj vy.
Elektrické kolobežky sú čoraz známejšie v azda všetkých slovenských mestách. Aj napriek tomu sa však často stretávame s nechápavými pohľadmi ľudí, hlavne v prímestských častiach.
Veľa ľudí o kolobežkách síce vie, no doteraz si ju nemohlo dovoliť. Ani Kugoo S1 Pro nie je úplne najlacnejšia záležitosť, no zároveň ani niečo, čo by sa nedalo zvládnuť. Obchod Geekbuying, odkiaľ máme kolobežku aj my, momentálne stojí len 314 €. Pri objednávke stačí zadať kupón KGS1PRO.
Obchod ju zasiela zo skladu v Poľsku, vďaka čomu vám príde rýchlo, zadarmo a hlavne bez dodatočných poplatkov. Servisné centrum sa taktiež nachádza v Poľsku, takže akékoľvek problémy sa dajú vyriešiť veľmi rýchlo a jednoducho.
Pravidlá týkajúce sa kolobežiek na Slovensku
Slovenská vláda nedávno schválila novelu zákona týkajúcu sa používateľov elektrických kolobežiek. Používatelia kolobežiek boli doteraz vnímaní ako chodci, čo už po novom neplatí. Cestná novela ich preradila do skupiny vodičov nemotorových vozidiel. Táto zmena platí pri kolobežkách s výkonom vyšším ako 250 W a maximálnou rýchlou rýchlosťou vyššou ako 25 km/h.
Po chodníku budete môcť jazdiť aj naďalej, no maximálne rýchlosťou neprevyšujúcou rýchlosť chodca. Slovensko od majiteľov elektrických kolobežiek očakáva, že si skontrolujú či majú všetky bezpečnostné prvky, ako napríklad odrazové prvky, pomocou ktorých vás dokážu identifikovať ďalší účastníci cestnej premávky. Dajú sa však hravo nahradiť reflexnými prvkami na oblečení či obuvi.
Prilbu nosiť nemusia osoby staršie ako 15 rokov, a to ani mimo obce. Aj napriek tomu sa však odporúča tento bezpečnostný prvok zakúpiť. Ide predsa o vaše zdravie, resp. život, to fakt nezanedbávajte.
KUGOO S1 Pro: Čo je v balení?
KUGOO S1 Pro nám prišla vo veľkej (a poriadne ťažkej) krabici, ktorú doručil kuriér DPD. Kolobežka je v krabici vďaka polystyrénovým výplniam zabalená pevne, bez možnosti hýbať sa. Samotné balenie toho neobsahuje veľa.
Dostanete samotnú kolobežku, ktorá je už poskladaná, len zohnutá v kĺbe. Okrem toho je samozrejme pribalená aj nabíjačka, manuál v angličtine a taška pre prepravu.
Nechýba ani malý letáčik, v ktorom je krok po kroku vysvetlené, ako kolobežku poskladať a opäť rozložiť. Práve tento proces má lepšie zvládnutá kolobežka od Xiaomi, no po krátkej chvíli experimentovania a použitia hrubej sily sa kolobežka hravo podvolí aj vám.
Samotný výrobca zakazuje využívanie KUGOO S1 Pro osobám mladším ako 12 rokov, a to je dobre. Vyvinúť vie totiž slušnú rýchlosť, čo môže byť pri deťoch veľmi nebezpečné.
KUGOO S1 Pro: Špecifikácia
- Rýchlosť: 3 režimy – 15 km/h, 20 km/h, 25 km/h
- Batéria: 18650 mAh Li-ion, 7.5 Ah, 36 V
- Nabíjanie: 4 hodiny
- Dojazd: do 30 km podľa režimu, priemernej rýchlosti, váhy používateľa, klesania/stúpania
- Maximálna rýchlosť: 25 km/h
- Nosnosť: 120 kg
- Svetlá: predné LED svetlá, zadné červené svetlo
- Maximálne stúpanie: 15 stupňov (záleží na váhe používateľa)
- Motor: bezkartáčový, bezkomutátorový, 350 W
- Krútiaci moment: 13,3 Nm
- Odolnosť voči vode: IP54
- Kolesá: 8-palcové, bezdušové
- Brzdná dráha: 4 metre
- Bluetooth: Nie
- Aplikácia: Nie
- Váha: 11 kg
- Rozmery: 1 050 x 450 x 930/1 070/1 160 mm (otvorený stav), 960 x 210 x 330 mm (zatvorený stav)
KUGOO S1 Pro: Dizajn a kvalita spracovania
KUGOO S1 Pro je, čo sa dizajnu týka, veľmi podobnou kolobežkou ako verzia bez prívlastku „Pro“. Výrobca však vylepšil to, ako pevne kolobežka pôsobí a ako pohodlne sa na nej jazdí. Telo kolobežky je vyrobené z kovu, zvyšok z tvrdeného plastu, ktorý vydrží naozaj veľa. Celkový dojem z kolobežky je preto veľmi pozitívny.
Riadidlá kolobežky sú pogumované pre čo najlepšiu stabilitu. Tak ako pri S1 aj pri S1 Pro sa dajú veľmi rýchlo zložiť, aby kolobežka nevyčnievala. Drobnou zmenou pri S1 Pro sú smerovky na oboch koncoch riadidiel. Ich aktivácia prebieha stlačením samotného svetla, čo je výborné hlavne pri cestovaní počas noci. Smerovky môžu blikať alebo svietiť bez blikania. Treba si však na ne dávať pozor, ja som jednu smerovku stratil hneď prvý deň.
Základom „prednej strany“ kolobežky je ešte multifunkčný displej zobrazujúci všetky dôležité informácie ako rýchlosť, stav batérie, počet prejdených kilometrov a predné svetlo zložené z 24 LED-iek.
Displej je počas svitania, západu slnka či jazdy cez tieň čitateľný fantasticky. Horšie to je vtedy, keď jazdíte na priamom slnku, no aj to sa dá zvládnuť. Pod displejom je aj 5 fyzických tlačidiel: zapnutie kolobežky, nastavenie režimu rýchlosti, zobrazenia informácií na displeji a aktivovanie svetiel či zapnutie zvukového upozornenia, ktoré však nepoužívajte. Je fakt zlé.
Malým vylepšením prešla aj samotná časť kolobežky, na ktorej stojíte. Je celá plocha je po novom pokrytá protišmykovou vrstvou pre ešte lepšiu stabilitu. Okrem toho je „základňa“ po bokoch oblepená odrazovými prvkami, ktoré ostatným účastníkom cestnej premávky dajú vedieť, že ste nablízku.
Nové sú aj kolesá. V porovnaní so staršou verziou majú v sebe 8“ kolesá malé otvory, ktoré sú navrhnuté tak, aby tlmili nerovnosti. Sú bezdušové, takže o defekt sa báť nemusíte, jednoducho ho nemáte ako dostať. Na oboch kolesách sú blatníky, pričom ten zadný zároveň slúži ako brzda, ktorú však musíte fyzicky zošliapnuť. Nejde však o jediný spôsob ako zabrzdiť. K dispozícii je aj rekuperačné brzdenie, ktoré sa aktivuje páčkou na ľavej strane riadidiel.
KUGOO S1 Pro: Zážitok z jazdy
KUGOO S1 Pro je kolobežka navrhnutá pre ľudí s váhou do 120 kg, takže previezť sa môžu aj tí, ktorí vyčnievajú z definície priemerného človeka. Kolobežku stačí zapnúť stredným tlačidlom, nastaviť jej vhodný rýchlostný režim a môžete vyraziť.
Stačí sa na ňu postaviť, raz sa odraziť a stlačiť „plyn“. Elektromotor sa aktivuje a vy už cestujete vami zvolenou rýchlosťou. Treba však dávať pozor. Kolobežka dokáže poriadne kopnúť a toho, kto to nečaká, to môže celkom prekvapiť. Dávajte si pozor.
Ako som spomenul vyššie, brzdenie prebieha formou rekuperácie, pri ktorej energia zo spomaľovania dobíja batériu. Tento spôsob je super, no je pomalší než klasické brzdenie, ktoré ponúka napríklad kolobežka od Xiaomi. Keď však skombinujete rekuperačné brzdenie so zošliapnutím zadného blatníka, dokážete zastaviť poriadne rýchlo. V mojom prípade do 4 metrov.
KUGOO S1 Pro zároveň ponúka možnosť aktivovať tempomat, čo je však náročnejšie, než sa môže zdať. Stačí, aby ste chvíľu udržiavali rovnakú rýchlosť a kolobežka to za vás preberie. Tempomat sa vypne po aktivovaní brzdy, teda rovnako ako v aute. V meste sa však tempomat aktivuje často, keďže kvôli rôznym prekážkam často meníte rýchlosť. V parku, naopak, kde nie je toľko prekážok, fungoval výborne.
Pri jazde, aspoň spočiatku, odporúčame mierne pokrčiť kolená, čo vám pomôže s vyrovnaním sa s rôznymi výtlkmi a nerovnosťami, ktorých je na Slovensku požehnane. Kolobežka v našom teste ani raz nestratila stabilitu, resp. grip a ani raz sme z nej nespadli. Dokáže však byť poriadne rýchla, preto si naozaj dávajte veľký pozor.
Ešte malý tip na záver. Je síce pravda, že pri kolobežkách neplatia tak prísne pravidlá ako pri autách, no aj tak sa majte na pozore. Pri jazde kolobežkou môžete nafúkať maximálne 0,5 promile, čo sú len 2-3 pivá. Ak idete na pivo, kolobežku cestou späť radšej tlačte vedľa seba.
KUGOO S1 Pro: Dojazd
Jednou zo silných stránok KUGOO S1 Pro je dojazd, o ktorý sa stará jej 7.5 Ah batéria. Tá sa z 0 % na 100 % nabíja približne 4 hodiny. Po tomto čase je pripravená poskytnúť vám dojazd do 30 kilometrov.
Pri mojom teste, keď som jazdil cez mesto a park som zaznamenal priemerný dojazd okolo 20 kilometrov s tým, že v batérii bola ešte tretina, ktorú som si nechával ako rezervu na cestu domov. Išlo však o kombinovanú jazdu so striedavo vyššou a nižšou rýchlosťou.
Pri teste, v ktorom som kolobežku ponaháňal čo najvyššou rýchlosťou mi „umrela“ po 15 kilometroch. Je preto viac než jasné, že elektromotor s čoraz vyššou rýchlosťou spotrebováva čoraz viac energie, čo je logické. Pre čo najvyšší dojazd preto odporúčam zvoliť zlatú strednú cestu a jazdiť na druhom najvyššom rýchlostnom režime.
KUGOO S1 Pro: Slovo na záver
KUGOO S1 Pro je veľmi výkonná a zároveň cenovo veľmi dobre nastavená kolobežka. Hodí sa do miest, v ktorých sa potrebujete prepravovať rýchlo a ekonomicky. Koniec koncov, nabitie kolobežky je lacnejšie než neustále platenie za MHD alebo dokonca vlastné auto.
Pri kolobežke ako je KUGOO S1 Pro sa budete musieť chvíľu učiť jazdiť bezpečne, no keď to zvládnete, k dispozícii budete mať nástroj, ktorý vás z bodu A do bodu B prepraví rýchlo a bezstarostne.
Kolobežka v obchode Geekbuying stojí 314 €. Nezabudnite zadať kupón KGS1PRO!
V prípade, ak by ste chceli pár eur ušetriť si môžete objednať verziu bez „Pro“. Recenzovali sme ju pred niekoľkými mesiacmi. Aktuálne za použitia kupónu GKB066S stojí 282 € s tým, že k nej dostanete aj bezdrôtové slúchadlá Apods i12 v hodnote 22 €.
✈ Doprava bez ďalších poplatkov
TECHBYTE ďakuje obchodu Geekbuying za poskytnutie kolobežky na recenziu.
Nekupovať túto kolobežku nejazdite za mokra dažďu neumyvajte ju ty Hajzly v ELKO TRADE v Čechách v Brne Vás pošlú do piče a zaplatíte neuveriteľných 130€ za to aby zarobili
Kto by jazdil za mokra? Veď to ide hneď do šmyku nie? ?