Internet je plný nebezpečných ľudí, ktorých jediným cieľom je parazitovať na slušných ľuďoch. Ich najnovším cieľom sú pritom zákazníci Slovenskej sporiteľne. Za tip na tému ďakujeme čitateľovi Jakubovi.
Slovenská sporiteľňa má ako jedna z najväčších bánk státisíce zákazníkov. Je preto perfektným terčom pre chamtivých útočníkov. Tí sa rozhodli, že zákazníkom SLSP začne rozposielať podvodné emaily.
Slovenská sporiteľňa: Email evidujeme, je to podvod
Slovenská sporiteľňa pre TECHBYTE potvrdila, že o probléme s podvodnými emailami vie a problém sa snaží v čo najrýchlejšom čase vyriešiť. Ísť má pritom o klasický phishing, čo je spôsob, keď útočník napodobní oficiálnu správu banky aby obeť nalákal na návštevu precízne skopírovaného webu finančnej inštitúcie. Keď sa obeť prihlási, útočník získa prístup k prihlasovacím údajom, ktoré následne môže využiť na skutočnom webe banky.
„Slovenská sporiteľňa pred približne dvomi týždňami zaznamenala podvodné e-maily, ktorými sa podvodníci snažili získať prístupové heslá k elektronickému bankovníctvu klientov. Súčasne aj falošnú webstránku, ktorá vzbudzovala dojem, že ide o skutočnú stránku nášho Georgea. Akonáhle sme to zistili, zverejnili sme upozornenie aj na našej webstránke a na prihlasovacej stránke do Georgea. Vďaka našim bezpečnostným systémom a rýchlej reakcii sa nám podarilo situáciu stabilizovať, aktuálne neevidujeme žiadne škody u našich klientov,“ vysvetľuje Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.
Ako sa chrániť
Chrániť sa pred phishingom je jednoduché. Stačí dávať dobrý pozor, kto vám posiela email a na aký web klikáte. Je dobré poznať presnú internetovú adresu vašej banky, a to vrátane rôznych podstránok venovaných internet bankingu.
Zároveň je dobré sledovať, či sa pri adrese webu objavuje logo zámky. Akékoľvek nezrovnalosti treba okamžite nahlásiť banke, ktorá sa situáciu pokúsi vyriešiť.
Slovenská sporiteľňa nakoniec dodáva, že od svojich zákazníkov nikdy nepožaduje informácie o účtoch, telefónnych číslach, prihlasovacích údajoch, kódoch do služieb elektronického bankovníctva alebo o platobných kartách.
Už dupľom zákazníkom neposiela emaily žiadajúce klientov, aby si odblokovali účet.