Útoky Spojených štátov amerických na adresu čínskeho giganta ovplyvnili globálny predaj smartfónov. Niekde v prospech Huawei, inde zase v neprospech. Zatiaľ, čo Európania začali pokukovať po konkurencii, Číňania spravili presný opak.
Vyplýva to z ešte čerstvých čísiel od špičkovej analytickej spoločnosti Kantar, na ktoré upozornil web GSMArena. Dostupné dáta súvisia s druhým štvrťrokom, čiže s mesiacmi apríl, máj a jún.
Európske predaje giganta klesli podľa analytikov počas tohto obdobia o 1,9 percenta. Ak by sme však brali do úvahy iba máj a jún, tak hovoríme o poklese s veľkosťou slušných 9 percent. Z tohto trendu mal osoh predovšetkým Samsung a Xiaomi.
Štvrťročné obchodné výsledky zachránila Čína, kde išli smartfóny so značkou Huawei alebo Honor ako teplé rožky. Výrobca spotrebnej elektroniky si totiž v druhom štvrťroku zabezpečil až 46-percentný trhový podiel. To znamená, že takmer každý druhý predaný kus pochádzal z jeho dielne. Počas prvého štvrťroka (január, február a marec) mal na konte zhruba o 12 percent menej.
Koniec obchodnej vojny
Problémy giganta spôsobila obchodná vojna medzi USA a Čínou, ktorá sa však už pomaličky, ale isto blíži ku koncu. Preto možno očakávať, že situácia na starom kontinente čoskoro naberie opačný trend.
Huawei začne v takom prípade rásť na všetky smery. Analytici totiž očakávajú, že aktuálny trend v Číne zostane i napriek tomu bez výraznej zmeny.
Huawei top