Kontroverzný vizionár sa opäť obul do konkurencie z meniaceho sa automobilového priemyslu. Elon Musk v nedávnom rozhovore pre MotorTrend porozprával aj o tom, prečo si myslí, že iní výrobcovia osobných vozidiel nestíhajú za čoraz nebezpečnejšou Teslou z USA.
Problém vraj spočíva v ignorovaní. To mali až donedávna v láske viacerí renomovaní výrobcovia automobilov, ktorí nebrali americkú spoločnosť a jej štvorkolesové produkty vôbec vážne. Veci boli iné až okolo roku 2016, kedy začala byť veľkým stredobodom pozornosti nielen zvedavých médií, ale aj čoraz viac fascinovanej širokej verejnosti.
Tesla tak získala markantný náskok vo vývoji elektrického pohonu. Jej prvý elektromobil prišiel už v roku 2007. Išlo o prvú generáciu športového Roadsteru, na ktorom pracovali približne dva roky pred uvedením na spotrebiteľský trh. Dokopy tu teda hovoríme o slušných 10 rokoch.
Nemajú dušu ani srdce
Ďalším z dôvodov, prečo pri Tesle nikto nestíha, je vraj aj to, že jej konkurenti vyrábajú autá bez duša a srdca. O americkej automobilke to neplatí, preto z nej postupom času vznikol akýsi kult enormne lojálnych zákazníkov.
„Myslím si, že najdôležitejšou vlastnosťou Tesly je, že nie je korporácia bez duše. Nie sú tu iba nejaké finančné tabuľky alebo niečo podobné ako napríklad trhová analýza. Nie je tu nič z toho. Aj keď musíme začať zarábať viac ako míňame, na konci dňa chceme vyrobiť auto, ktoré milujeme, ktoré nás zasiahne priamo do srdca, vďaka ktorému budete cítiť. Veľmi veľa áut od konkurencie nemá žiadnu dušu. Preto sa často čudujú, prečo k nim nikto nič necíti. Mali by?“ uviedol Elon v rozhovore.