S príchodom elektromobilov sa začalo diskutovať o tom, ako na tom sú zaužívané spaľovacie či zážihové motory. Koľko splodín vypúšťajú do ovzdušia a ako sa to dá porovnať s elektromobilmi? Pochopiteľne, vývoj dieselových agregátov nezastal hneď po ich úspešnom nasadení. Inžinieri ich neustále vylepšujú, aby motory spĺňali všetky potrebné normy.
Na to, ako sa to výrobcom darí sa pozrel sesterský program známeho Euro NCAP, Green NCAP. Výsledky sú pritom viac ako prekvapivé.
Z testovaných vozidiel dosiahol v teste „čistoty vzduchu“ (Clean Air Index) maximálny počet bodov (10/10), elektromobil Nissan LEAF a taktiež aj Mercedes-Benz C-Class (C220D 4MATIC 4×4). Práve Mercedes-Benz však poháňa moderný dieselový agregát.
Celkové už síce hralo viac do kariet elektromobilu, ktorému sa podarilo získať 8,5/10 bodov v teste energetickej efektívnosti, zatiaľ čo Mercedes-Benz získal len 5,3/10 bodov, no aj tak je to krásny výsledok.
Vynikajúco sa darilo aj benzínovému Open Corsa 1.0, ktorý získal celkové hodnotenie 4/5 hviezdičiek. Pri jednotlivých testoch dopadol takto: 9/10 pri teste znečistenia ovzdušia a 6/10 pri teste energetickej efektívnosti.
Cieľom Green NCAP je v budúcnosti zhodnotiť celkový životný cyklus jednotlivých vozidiel, ktorý môže ovplyvniť výsledky. Momentálne však za najčistejšie označuje práve elektromobily.