Reklamy sú neobľúbenou súčasťou každodenného prehliadania internetu. Pre mnohé spoločnosti je to však značne vysoká časť príjmu, dokonca aj pre samotný Google.
Gigant sa ale napriek tomu rozhodol pre razantný krok proti príliš náročným reklamám – po jednej z budúcich aktualizácií ich bude Chrome automaticky blokovať, informuje portál Android Police.
Heavy Ad Intervention
Funkcia, ktorá je ešte stále vo vývoji, sa nazýva Heavy Ad Intervention. Ako sme už avizovali vyššie, jej cieľom bude blokovanie reklám, ktoré príliš vyťažujú sieť alebo CPU (procesor).
Google už má aj naplánované hranice, podľa ktorých bude rozdeľovať náročné a menej náročné reklamy. Pokiaľ reklama využije viac ako 4 MB dát alebo zaťaží CPU na dlhšie ako jednu minútu, bude automaticky zablokovaná. To znamená, že namiesto reklamy sa zobrazí okno, ktoré informuje používateľa o odstránenej reklame. Okrem toho sa zobrazí aj odkaz, ktorý ho dovedie k dodatočným informáciám.
[irp]
Kritéria sa môžu zmeniť
Google však poznamenal, že kritéria v oblasti spotrebovaných dát sa môžu meniť podľa ich dostupného množstva. Napriek tomu však ide o veľmi šikovnú funkciu, ktorú ocení nejeden používateľ prehliadača Chrome.
Ako sme už spomenuli vyššie, Heavy Ad Intervention je aktuálne vo fáze vývoja, čiže zatiaľ nepoznáme presný dátum jej príchodu.
To je vtip ???
Blokovanie mám v mobile už 1.5 roka !!!
A blokujú sa mi nielen reklamy v prehliadači ale aj vo všetkých ostatných aplikáciách…